Prodejci a výrobci finišují s přípravami na Vánoce. Někteří nabízejí adventní výrobky už teď

Přestože do Vánoc zbývá ještě 96 dní - u obchodníků vrcholí přípravy už teď. Finišují nejen s výzdobou, ale hlavně se sortimentem. Ten do regálů vystaví většinou koncem října. Někteří obchodníci ale čekání nevydrželi a adventní výrobky nabídli zákazníkům už teď.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vánoční dárky

Vánoční dárky | Foto: Tomáš Adamec

Vybrat a nakoupit látky, vymyslet střih a ušít. Kabelky z brněnské tvůrčí dílny většinou končí zabalené pod vánočním stromečkem.

Právě teď v jejich firmě vrcholí přípravy na hlavní prodejní sezonu. Třeba látek nakupují až o 30 procent víc.

„Snažíme se připravit na největší poptávky, největší nával objednávek. Všichni začínáme pracovat. A i když je venku 30 stupňů, tak my máme na teploměru minus tři a snažíme se to všechno stihnout a nachystat," říká mluvčí značky Lenka Liška.

Přehrát

00:00 / 00:00

Pro obchodníky vrcholí během září hlavní sezóna příprav na vánoční svátky. O adventním sortimentu natáčela Barbora Kladivová

Poslední přípravy na hlavní svátky roku vrcholí i v nákupních řetězcích. Vánoční zboží si budou moci Češi koupit od konce října. Plány, co budou obchody zákazníkům nabízet, ale vznikají od jara.

„Předvánoční období patří v našich obchodech tradičně k nejsilnějším obdobím v roce. K tomu odpovídá i příprava, která trvá téměř celý rok od detailního plánování přes výběr sortimentu,“ říká mluvčí společnosti Tesco Václav Koukolíček.

Konkureční řetězec Ahold teď finišuje hlavně s vánočními dekoracemi.

Letos je in růžová | Foto: Tereza Brázdová

„My začínáme s výběrem vánočních dekorací už na jaře. Něco nám sice zůstává z předchozích let, ale většinou objednáváme každý rok nové, abychom drželi krok s trendy,“ prozrazuje mluvčí společnosti Dagmar Krausová.

A s trendy drží krok obchodníci i ve výběru hudby na prodejny - právě její dobrý výběr dokáže zvýšit nákupní apetit zákazníků. Největší vliv na útraty má pomalá hudba.

„Hudba bezesporu ovlivňuje naše nákupní chování. Vhodně zvolená hudba může mít vliv na to, že v obchodě strávíme delší dobu, budeme se tam cítit příjemně a i víc nakoupíme,“ vysvětluje předsedkyně České marketingové společnosti Jitka Vysekalová.

Přehrát

00:00 / 00:00

"Je to otázkou, do jaké míry je to produktivní,“ řekla o brzké kampani v Ranním interview Jitka Vysekalová, předsedkyně České marketingové společnosti.

Někteří obchodníci ale vánoční sortiment dali do regálů už teď. Česi si tak do košíků můžou dát třeba vánoční kolekce nebo čokoládové Mikuláše.

Vánoce klepou na dveře čím dál tím dříve

„Vypadá to, že Vánoce nám klepou na dveře čím dál tím dříve. Je to otázkou, do jaké míry je to produktivní,“ řekla o brzké kampani v Ranním interview Jitka Vysekalová, předsedkyně České marketingové společnosti.

„Protože řadě lidí to vadí, že Vánoce se jaksi rozptylují, ztrácí se kouzlo okamžiku, které je koncentrováno jen na nějakou dobu.“

„Ovšem, na druhou stranu víme z celé řady průzkumů, že lidé jsou velice ovlivněni reklamou na místě prodeje,“ zdůraznila Jitka Vysekalová. Jak také upornila, současně rostou i povánoční prodeje a výprodeje.

Barbora Kladivová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme