Horní nádraží v Karlových Varech jde k zemi. Areál nahradí příští rok moderní železniční stanice

22. září 2015

Budovu zchátralého Horního nádraží v Karlových Varech rozebírají těžké mechanismy. Dlouho odkládaná demolice uzavřela velkou část nástupiště karlovarské hlavní železniční stanice. Ze světa postupně mizí provozní prostory a hlavní nádražní hala.

Zaniká tím stavba, která byla jako postavena po druhé světové válce. Původní, historické nádražní budovy z roku 1898 poničil spojenecký nálet v roce 1945. Bombardéry tehdy srovnaly se zemí také velkou část blízké čtvrti Rybáře.

Zbouraný areál nahradí příští rok moderní železniční stanice. Autorem návrhu byl architekt Petr Franta. Investorem je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která za modernizaci areálu zaplatí přes 90 milionů korun. Po dokončení nové budovy chce SŽDC opravit i kolejiště.

Město Karlovy Vary navíc nad kolejemi postaví novou lávku pro pěší, která povede k sídlišti Růžový vrch. Upravit chce také prostor před nádražím, který je v současné době zarostlý. Z místa je přitom výjimečný pohled na městské centrum. Celkově se město bude podílet na úpravách lokality částkou 20 milionů korun.

Karlovarské Horní nádraží veřejnost považovala za jedno z nejhorších v České republice. Jeho rekonstrukci sliboval původní vlastník – České dráhy přes 10 let. Před časem celý areál převzala SŽDC, a letos na jaře začala přestavbu připravovat. Složité byly zejména přesuny zázemí stanice do provizorních prostor, kam byly dočasně přesunuty důležité prvky řízení železničního provozu.

autor: zdt
Spustit audio