Obchvat Bludova, Prostějova, dokončení dálnice D1. Jedny z hlavních priorit pro příští roky

23. září 2015

Vyřešit složitou dopravní situaci v Přerově, pokračovat ve stavbě dálnice D1 a rekonstrukci Červenohorského sedla. To jsou hlavní priority v Olomouckém kraji pro příští roky. Ředitelství silnic a dálnic plánuje také obchvat Bludova a další investice na severu regionu.

Ředitelství silnic a dálnic připravuje vnitřní průtah Přerovem a odtud také novou rychlostní silnici směrem do Olomouce. Na R46 se příští rok pustí do rekonstrukcí dalších dvou mimoúrovňových křižovatek.

„Nám se v letošním roce podařilo dokončit projektovou majetkoprávní přípravu dvou dalších nebezpečných mimoúrovňových křižovatek, které byly v minulém století budovány pouze s klínovými odklony bez připojovacích a odbočovacích pruhů. Konkrétně se jedná o křižovatku v Olšanech u Prostějova a potom Prostějov – jih na Božešov,“ vysvětluje ředitel olomoucké pobočky ŘSD Martin Smolka.

Zhruba za tři roky by měla začít stavba obchvatu Bludova. V plánu je také čtyřproudovka mezi Týnečkem a Šternberkem, která má navázat na tak zvanou východní tangentu neboli obchvat Olomouce.

Martin Smolka odhaduje, že by jeho stavba mohla začít v roce 2021: „Ta příprava probíhá velmi dobře. Musíme si uvědomit, že deset let stála. Ta stavba vůbec nebyla zařazena mezi priority ministerstva dopravy. Došlo také k tomu, že se měnil územní plán Olomouce. Nicméně teď jsme již zpracovali záměr projektu, který prošel schválením. Provedlo se také geodetické zaměření stavby a v současné době probíhá předběžný geotechnický průzkum.“

V polovině listopadu se pro řidiče mířící do Jeseníků otevře Červenohorské sedlo a průjezdné bude až do poloviny dubna příštího roku. Přes miliardu korun včetně dotací letos za opravy cest zaplatil Olomoucký kraj. Velké investice chystají podle hejtmana Jiřího Rozbořila za ČSSD i na příští rok.

Olomoucký kraj připravuje také stavbu obchvatu Prostějova, tu ale komplikují výkupy pozemků.

autor: mot
Spustit audio