Pokud se mají dodržet emise, auta nebudou jezdit tak jako dnes, upozorňuje expert

29. září 2015

Rozsáhlý skandál falšování emisních testů německé automobilky Volkswagen se týká ve světě celkem 11 milionů aut. Z toho je milion a dvě stě tisíc vozů Škoda Auto.

Podle ní jsou vozidla bezpečná a schopná každodenního provozu, ale pro jistotu jejich majitele svolá do autorizovaných servisů. Německá prokuratura mezitím zahájila vyšetřování bývalého generálního ředitele Martina Winterkorna s cílem zjistit, kdo je za skandál zodpovědný.

„Pamatuju si, jak automakeři bojovali proti emisím, protože tvrdili, že fyzikálně není možné limity splnit,“ uvedl v Ranním Plusu Pavel Juříček, člen představenstva Svazu průmyslu a dopravy a majitel společnosti Brano Group.

Proto podle výrobců aut bez softwaru, který optimalizuje režim jízdy auta, se toho nedá dosáhnout. „Pokud by se měly dodržet emisní limity, auta nebudou jezdit tak dynamicky a zrychlovat tak, jak dnes zrychlují.“

Současná aféra kolem koncernu Volkswagen by mohla otevřít diskusi, jak vlastně emise měřit a postavit se k celému problému rozumně.

Automobilový průmysl nemá tak výrazný dopad na emisní limity a na skleníkové plyny. Jeho podíl je do 2,5 procenta veškeré lidské činnosti.

„Dlouhodobě říkáme, že je nutné jít cestou obnovy vozového parku, aby se zlikvidovaly starší vozy. Z hlediska automobilového průmyslu se vyřeší 80 procent problémů.“

Problém s emisemi naftových motorů může mít i další, ne pouze ekologický rozměr. „Co se Ameriky týče, americké úřady a vlády vždy podporovaly americká auta. To už je záležitost na jinou diskusi,“ dodal Pavel Juříček.

autoři: sch , bum
Spustit audio