Zaměstnanci Škodovky se o místa kvůli falšování testů ve Volkswagenu nebojí
Zaměstnanci Škodovky v Mladé Boleslavi nemají strach z propouštění. Aféra s falšováním emisí naftových motorů Volkswagenu se jich ale týká. Dělo se to také u milionu vozů značky Škoda Auto. Odboráři proto už připouštějí, že platy můžou jít ve Škodovce dolů.
Ačkoliv se zaměstnanci nebojí, že by o práci přišli, výplatami nebo bonusy si už tolik jistí nejsou. Shodly se na tom desítky z nich.
„Tak já jsem jenom dělník. Určitě to bude nějak znát, jestli budeme čekat bonusy příští rok, když tam máme nějaký milion aut,“ řekl jeden ze zaměstnanců. „Mluví o tom všichni a každý čeká, že něco bude,“ dodal.
Podle odborářů je možné, že se platy ve Škodovce budou kvůli falšování emisních testů ve Volkswagenu snižovat
Pracovníci svařovny zase čekají, až budou mít více informací. Nadřízení je prý zatím o ničem neinformovali.
„Obavy tady jsou, ale ještě jsem informace o tom nestudoval tolik, abych si mohl udělat názor, jestli se bát a čeho,“ vysvětlil zaměstnanec svařovny Škodovky. Možné škrty v penězích ale předpokládá šéf odboru Jaroslav Povšík.
„V kolektivním jednání máme ročně provázán bonus, který je závislý na výsledku a ten může být jiný právě tím, že by zakolísal odbyt a i tím, že bychom museli třeba z dobrého výsledku odložit a stáhnout nějaké peníze,“ popsal Povšík a dodal:
„Potom by to znamenalo pro všechny zaměstnance, zejména pro vedoucí pracovníky, mimotarifní ztrátu na významné části mzdy, významném bonusu, a pro naše zaměstnance tarifní také.“
Volkswagen má prý plán, jak jeho diesely splní normy. Podrobnosti zatím nezazněly
Číst článek
Odborář Jaroslav Povšík se nyní chystá na důležitou schůzku. „V neděli odjíždím do Wolfsburgu, kde budeme týden jednat o všech lokalitách a plánovacím kole," uvedl.
S rozsáhlou kauzou se seznámil i hejtman Středočeského kraje Miloš Petera z ČSSD. „My spolupracujeme s ministerstvem průmyslu a obchodu. Vyjádření pana ministra jsou vcelku v tuhle chvíli jasná, ale musíme být připraveni i na tu variantu, že se může zhoršit koupěschopnost nebo prodejnost vozů,“ uvedl Petera.
„Potom to budeme muset řešit. Jak říkám, pro Středočeský kraj je to velmi nepříjemné,“ doplnil.