V Ústí nad Orlicí se propadají nástupiště, oprava nádraží nabírá zpoždění

3. říjen 2015

Stavba železničního koridoru a nádražní budovy v Ústí nad Orlicí se protahuje už o půl roku. Stavební firma o pohyblivém podloží nevěděla, odhalil ho dodatečný geologický průzkum. Opravy jí budou trvat ještě měsíc.

Přestavba orlickoústeckého nádraží už měla být půlroku kompletně hotová. Vyskytlo se ale několik komplikací. Tou nejzávažnější je propad dvou nástupišť. Dnes tady chybí koleje a místo cestujících zde leží hromady štěrku a stavebního materiálu.

Nástupiště bylo nutné zpevnit

„Musela se demontovat zámková dlažba, musely se demontovat koleje u přilehlých nástupních hran. Byly provedeny nízkotlaké injektáže jak ze strany kolejiště, tak i ze strany nástupiště,“ říká stavbyvedoucí Jaroslav Strnad.

„Ta nástupiště si postupně začala dosedat, tak jsme si objednali dodatečný geologický průzkum. Kolej číslo jedna a tři je vyloučená a provoz probíhá po sudé skupině. Co máme informace od dopravce, tak mu to nezpůsobuje větší problémy. Komplikace stavbu prodraží, ale bude to hrazeno z rezerv stavby,“ dodává Strnad.

Stavba znepříjemňuje život i cestujícím a chybu vidí třeba v tom, že nebyl proveden právě geologický průzkum. „Předpokládali, že je to celé na skále. Jak je vidět, tak to není pravda. Se zájmem tu stavbu sleduju,“ říká Jiří Buben.

Čtěte také

„V Ústí nad Orlicí to mělo být hotové. Bohužel se tam ukázaly problémy v železničním spodku té části toho území, kde původně nevedly koleje. Tam došlo k určitému posunu v uložení toho svršku. V rámci dokončování té stavby spravujeme nástupištní hrany, aby byly situovány v té poloze, jaké mají být,“ vysvětluje Mojmír Nejezchléb ze Správy železniční dopravní cesty.

Oprava nástupišť by měla být definitivně hotová v závěru října.

autor: Zuzana Pecháčková
Spustit audio