S výukou na plzeňské škole pomáhají roboti, kteří mluví, jezdí a hrají na hudební nástroj

Dětem na Masarykově základní škole v Plzni pomáhají speciální roboti. Učitelé je využívají v informatice, angličtině i v hudební výchově. Vybavení škole poskytl zřizovatel školy - město Plzeň. Díky robůtkům nebudou žáci pouhými uživateli moderních technologií, ale pochopí, jak tyto technologie fungují, nebo dokonce i to, jak je vyrobit a naprogramovat.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Robot Shadow je černá krabička z neviditelné hmoty, kterou nezachytí senzory ani nejšikovnějšího robota Kárlieho

Robot Shadow je černá krabička z neviditelné hmoty, kterou nezachytí senzory ani nejšikovnějšího robota Kárlieho | Foto: Jonáš Zbořil | Zdroj: Český rozhlas

Žákům páté třídy představuje nevelkého barevného robůtka, složeného ze čtyř koulí a různých světélek, učitel informatiky Michal Vyleta.

„Malé děti v první třídě mohou hádat, jaké zvířátko se ozvalo. Do robota se dají nahrát vlastní zvuky, třeba anglická slovíčka. Robot je může říci v určitých situacích. Děti si pak trénují výslovnost nebo rozpoznávání slovíček,“ vysvětluje učitel.

Přehrát

00:00 / 00:00

O využití malých robotů při výuce na ZŠ Masarykova v Plzni natáčela

Robot dokáže kromě vydávání různých zvuků také jezdit, mrkat, předvádět barvy nebo to, jakou má zrovna náladu.

„Není to nuda, je to zábavnější a víc se toho naučíme,“ myslí si o využití robotů žák Michal Červeňák.

Na prvním stupni pomáhají roboti dětem i učitelům ulehčit a zpříjemnit učení hrou. Starší děti se ale učí robota už přímo ovládat pomocí tabletu.

„Robota můžeme naprogramovat třeba tak, že jede, před nějakou překážkou se zastaví nebo se otočí. Děti se ve vyšších třídách budou učit programovat,“ dodává Vyleta.

„Děti poznají, že jeho zdánlivá inteligence se zakládá na základních ovládacích principech. Potom ve vyšších ročnících nastoupí takové věci, jako technická lego stavebnice, kde si děti sami sestrojí robota,“ říká zástupce ředitele Masarykovy základní školy Martin Šimek.

Učitelé využívají roboty i při hudební výchově. S jejich pomocí mohou žáci sami skládat hudbu, psát na tablet noty a hned slyšet, jak robot skladbu zahraje na připevněný xylofon. Děti si také mohou naprogramovat píseň, případně si nějakou vybrat a robot je doprovodí při zpěvu.

Lucie Sichingerová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme