Časopis Playboy zahajuje od jara novou éru, po 62 letech končí s fotkami nahých žen
Slavný americký časopis Playboy bude od března příštího roku vycházet v nové podobě. Po dvaašedesáti letech přestane zveřejňovat fotografie nahých žen. Napsal to list The New York Times s odvoláním na generálního ředitele společnosti Scotta Flanderse. S novinkami souhlasil i 89letý zakladatel a šéfredaktor časopisu Hugh Hefner.
Změny podle Scotta Flanderse ovlivnil zejména volně dostupný erotický materiál na internetu. „Od každého sexuálního aktu, jaký si umíte představit, vás v současnosti dělí jen jeden klik,“ řekl.
Podle šéfredaktora týdeníku Marketing a Media Filipa Rožánka tvůrci Playboye s ohledem na tuto situaci považují erotiku v této podobě za překonanou.
Časopis Playboy končí s fotkami nahých žen. Hostem ČRo byl šéfredaktor týdeníku Marketing a Media Filip Rožánek
„Playboy přece jenom má vysoké náklady a padá mu prodej časopisu, tak zkrátka hází trochu ručník do ringu a snaží se najít jiné cesty, jak vydělávat a posunout se z erotického časopisu s kvalitním čtením naopak do lifestylového segmentu. Do segmentu magazínu pro pány, ale už bez erotiky,“ naznačuje.
Náklad měsíčníku Playboy se od roku 1975 snížil z 5,6 milionu na 800 tisíc výtisků. Podle Rožánka tento pád naznačuje, co čtenáři od Playboye očekávali.
Playboy magazine is getting rid of nudity starting next year. http://t.co/z8TI31oHiy pic.twitter.com/fGEzVStgyc
— ABC News (@ABC) 13. Říjen 2015
„Oni si ho popravdě kupovali kvůli erotice a to kvalitní čtení od renomovaných autorů byla jen výmluva. Teď, když z toho vytrhnou prvek erotiky, zůstane jen lifestylový časopis. Jeden z mnoha magazínu pro pány, kterých je jak na americkém, tak na celosvětovém trhu spousta,“ upozorňuje.
Podle zástupců magazínu bude Playboy i nadále nabízet fotografie žen v provokativních pózách, své místo budou mít i playmate měsíce.