Firmy opět investují do vánočních večírků. Chtějí nenucenou zábavu na nezvyklém místě
Do Štědrého dne zbývá 69 dní. Zdálo by se možná, že času je dost, ale firmy právě teď finišují přípravu vánočních večírků. Vybírají dobré místo a chystají program. Ty nejzajímavější prostory jsou většinou plné už v polovině listopadu. Podle českých agentur, které se na pořádání večírků zaměřují, společnosti do večírků opět víc investují.
„Letošní rok už zaznamenáváme trošičku oživení a to nejenom v turistice kongresové a poznávací, ale i v oblasti firemní klientely. Tento segment začíná být opět velmi atraktivní,“ potvrzuje prezident Asociace hotelů a restaurací Václav Stárek.
Zatímco v době ekonomické krize firmy na mimopracovních aktivitách šetřily nebo je rovnou rušily, dnes k vánočním večírkům přidávají jako bonus třeba mikulášské večery pro děti zaměstnanců.
Vánoční párty na lodi nebo na zámku. Podrobnosti o trendech v oblasti vánočních večírků přinesla redaktorka ČRo Barbora Kladivová
Výrazně se změnila i samotná podoba vánočních posezení. Firmy stojí hlavně o zajímavý program. Podle majitele brněnské eventové agentury Davida Kópa jsou nejvhodnější takové aktivity, které nenutí zaměstnance, aby se povinně zapojil do děje.
„Zaměstnanec si může vybrat, jestli ho program baví. Zda se naučí tancovat nebo bude raději sedět, popíjet a povídat si s kolegy. Znamená to nenucený program,“ vysvětluje Kóp.
Zvyšuje se také poptávka po večírcích, které se konají na neobvyklých místech. Třeba vánoční party na lodi nebo na hradech a zámcích.
V průměru firmy investují do vánočního večírku od 1 do 3 tisíc korun za jednoho zaměstnance. Asi třetina společností platí zaměstnancům například víno nebo pivo, tvrdý alkohol ale ne.