Facebook ve třetím čtvrtletí zvýšil tržby o 40,5 procenta. Díky reklamě

Facebook v noci zveřejnil aktuální hospodářské výsledky. Po zaváhání v předcházejícím čtvrtletí překonaly mnohá očekávání – největší světová sociální síť ve třetím kvartále zvýšila tržby o 40,5 procenta, a to hlavně díky nárůstu prodeje reklamy v mobilních aplikacích.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Facebook (ilustrační foto)

Facebook (ilustrační foto) | Zdroj: Reuters

Za tři měsíce Facebook utržil 4,5 miliardy dolarů, čistý zisk činil 891 milionů dolarů a síť má více než 1,5 miliardy uživatelů, což je o 14 procent více než před rokem.

Za třetí kvartál přibylo Facebooku 60 milionů nových uživatelů, u Twitteru to byly 3 miliony. Tržby Facebooku vzrostly během roku o více než jednu miliardu dolarů.

Přehrát

00:00 / 00:00

Facebook ve třetím čtvrtletí zvýšil tržby o 40,5 procenta. Jaký vliv budou mít hospodářské výsledky na cenu akcií firmy, říká analytik společnosti Cyrrus Tomáš Menčík

Firmě se daří zvyšovat prodej reklamy v mobilních aplikacích, která tvoří až 78 procent příjmů z reklamy, a hledá nové zdroje.

„Neustále objevují nové zdroje příjmů, ve třetím kvartále teď poprvé dali reklamu na Instagram, což je úplně nový zdroj toho, kde by mohli do budoucna získávat peníze. Nepochybuju o tom, že budou nacházet i další zdroje příjmů a zisků, takže podle mého názoru má firma velmi rostoucí potenciál,“ říká analytik společnosti Cyrrus Tomáš Menčík.

Objevily se také informace, že se Facebook chystá uvést novou samostatnou aplikaci, která bude upozorňovat uživatele na nové zprávy ve vybraných médiích, což také může zvednout zájem fanoušků sítě.

Facebooku se daří i na akciových trzích. V roce 2012, kdy se jeho akcie začaly obchodovat na burze, byla jejich upisovací cena 38 dolarů, teď je to kolem sta dolarů a zjevně dál poroste.

Trh oceňuje hodnotu společnosti na úroveň kolem 300 miliard dolarů, což znamená přibližně 6. místo v pomyslném žebříčku firem, které se obchodují na burze. Facebook tak předstihl takové společnosti, jako je Amazon nebo General Electric.

Facebook | Foto: Český rozhlas

Jitka Hanžlová, Simona Bartošová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme