Zkušenosti s Blankou? Převážně pozitivní, ale chybí slibované návazné komunikace

20. listopad 2015

Pražský magistrát se dnes chystá zveřejnit zhodnocení prvních dvou měsíců zkušebního provozu tunelového komplexu Blanka. Stavba, která stála 38 miliard, byla otevřena letos v září, bezmála po 4 letech od původně oznámeného termínu.

„Převažují pozitivní znaky,“ zhodnotil v Dnešním Plusu dosavadní zkušenosti v Blankou dopravní odborník František Lehovec ze stavební fakulty Českého vysoké učení technického v Praze.

Odborník připomněl, že úbytek hluku i exhalací jsou pozitivní znaky. „Předpokládám, že většina objektivně uvažujících je jako takové musí přijmout.“

Podle něj je teď důležité, aby vyhodnocení dvouměsíčního provozu přineslo opatření, která by zmírnila nepříznivé důsledky.

Mezi ty patří například zhoršení provozu v oblasti Vítězného náměstí. „Vítězné náměstí je problém po desetiletí, tam problémy vznikají a nebudou snadno řešitelné. Očekáváme, že bude trvat několik měsíců, než se vývoj natolik ustálí, aby zmírnil podobné lokální problémy.“

Vstupů do Prahy s příliš hustou dopravou jsou desítky. „Místa, kde jsou dennodenně půlhodinové nebo ještě delší zdržení, to není jen jeden lokální problém,“ upozornil Lehovec.

„Praha potřebuje určitá zlepšení, tedy nabídku dopravních kapacit, ale i úpravu signalizace, nové signální plány, tedy upravit dopravní režim přímo na povrchu tak, aby byly preferovány směry, který nedostatek kapacity umožňují“ tvrdí expert.

Ten zatím doporučuje velkou dávku trpělivosti a velí k celkovému omezování dopravy v centru města.

„Nároky na dopravní soustavu neustále narůstají, a představa o tom, že existuje nějaký zázračný nástroj, který to zachrání, je naivní,“ vysvětlil odborník.

Předvolební sliby politiků nejen o dokončení Blanky, ale také o výstavbě navazujících komunikací zatím zůstaly sliby, souhlasí expert.

„Je třeba říci, že dva roky se na pokračování tunelu Blanka nevykonala práce ani za jednu korunu,“ konstatoval František Lehovec.

autoři: oci , bum
Spustit audio