Největší slevy najdete na internetu v pondělí po Black Friday, říká odborník

27. listopad 2015

Na obou stranách Atlantiku dnes lidé zažívají Černý pátek. Není ale příznakem ekonomické krize, naopak. Spojené státy, Velkou Británii i další země zachvátilo nákupní šílenství.

„Velké nakupování už začalo a nyní dokonce začalo velké nákupní šílenství. Ten dnešek je tedy startovací den. Po tomto dni už nebude na co čekat,“ říká Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komunikaci.

Právě čtvrtý listopadový pátek prodejní řetězce v "západních" státech spouštějí už tradičně masivní slevy, na které lákají zákazníky v době blížících se vánoc.

„V předvánočním období jsou to opravdu nabídky, které v jiný den do konce roku už nenajdete,“ myslí si výkonný ředitel APEKu.

„Je to výborný marketingový tah. Spotřebitel ví, který den budou v předvánočním období nejvýhodnější slevy. V internetových obchodech to bude na Cyber Monday, které navazuje na Černý pátek.“

Black Friday je pojem spojovaný především s americkým prostředím, ale poměrně rychle pronikl do internetových obchodů a to i u nás, v České republice.

„Internetové obchody a společnosti jsou u nás flexibilnější než kamenné a tak převedly Black Friday i do našeho prostředí už před několika lety. Letos se do toho zapojuje rekordní počet obchodů,“ vysvětluje Jan Vetyška.

Za přesunem zákazníků na internet možná stojí i loňské neblahé zkušenosti řady nakupujících, kteří se v obchodech přetahovali o zlevněné zboží. To se vám na internetu nestane.

„Je velmi zajímavé, že internetové nakupování roste meziročně o 15% a dokonce roste ještě rychleji, než jsme očekávali. Už zřejmě definitivně odezněla krize a čas nejistot pro spotřebitele. Navíc se do internetové nabídky dostávají věci denní potřeby,“ uzavírá Jan Vetyška.

autoři: Jana Tupá , bum
Spustit audio