Volkswagen svolá v Německu kvůli úpravě softwaru 2,5 milionu aut

Koncern Volkswagen čeká největší servisní akce v historii automobilky. Do servisu bude muset podle německého listu Die Welt jen v Německu skoro dva a půl milionu aut. V celé Evropě se to týká více než osmi milionů naftových vozidel. Automobilku proto čekají velké výdaje.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Volkswagen kvůli nesrovnalostem v emisích svolá do servisu miliony vozidel (ilustrační foto)

Volkswagen kvůli nesrovnalostem v emisích svolá do servisu miliony vozidel (ilustrační foto) | Zdroj: Reuters

Informace listu Die Welt se týká vozidel s motory 2.0 TDI a 1.6 TDI. Víc než z toho polovina jsou auta značky Volkswagen.

Do servisu pak budou muset ještě vozidla Audi, technickou úpravu potřebují i vozy španělské dceřiné automobilky Seat a nevyhnou se jí ani majitelé škodovek. Jen v Česku jich plánuje Škoda Auto svolat v prvním čtvrtletí 2016 přes sto tisíc.

Volkswagen v září po vypuknutí skandálu přiznal, že software na úpravu emisí namontoval do více než 11 milionů aut na celém světě.

Na servisní akce si koncern Volkswagen pouze v Evropě odložil stranou v přepočtu přes 180 miliard korun. Ale to nejsou jediné výdaje, se kterými musí automobilka počítat. Čelí totiž mnoha žalobám v několika zemích, vyčísleny nejsou ani všechny pokuty. Podle analytiků by se celkové výdaje mohly vyšplhat až k bilionu českých korun.

Vedení VW prý vědělo o problému s emisemi dřív

S překvapivým článkem přišel německý bulvární nedělník Bild. Ten včera bez uvedení zdrojů napsal, že vedení Volkswagenu vědělo o nesrovnalostech s emisemi o rok dříve, než celá kauza v Americe vypukla.

Jako příklad Bild uvedl, že tehdejší šéf koncernu Martin Winterkorn údajně rozhodl na jaře stáhnout z trhu kvůli nadměrné spotřebě model Polo TDI Blue Motion. Jeho skutečná spotřeba se prý od té udávané lišila o 18 procent.

Mluvčí automobilky zprávu popřel, důvodem stažení vozu byl podle něj slabý prodej. Dodal, že teď Volkswagen testuje emise u všech modelů Polo vyrobených od roku 2012.

ČRo, Luděk Hubáček Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme