“Šmejdi“ jsou vždy o krok vpředu. Vymýšlejí stále nové fígle

„Nejlepší je, předváděcí akce vůbec nenavštěvovat,“ radí jednoznačně ředitelka Inspektorátu České obchodní inspekce v Ústí nad Labem Renata Linhartová. Prodejci předraženého zboží, kterým se neřekne jinak než “šmejdi“, to budou mít na svých předváděcích akcích zase o něco těžší.

Může za to připravovaná novela Zákona o ochraně spotřebitele. Nově bude mít podnikatel povinnost oznámit nejpozději 10 pracovních dnů před konáním předváděcí akce, kdy a kde se bude konat. „My poté zkontrolujeme pozvánky na tyto akce, jestli mají všechny náležitosti, a můžeme provést kontrolu i přímo při tom prodeji,“ říká Renata Linhartová. „Bohužel není v našich silách být na všech. Jen pro informaci, pouze v ústeckém kraji proběhlo letos 1.400 předváděcích akcí.“

„V poslední době se tito prodejci vnucují do domácností a rozesílají adresné pozvánky. Tam se už bohužel nedostaneme,“ dodává Rena Linhartová.

Novela zákona o ochraně spotřebitele, která je v procesu schvalování, umožní kontrolorům pořizovat zvukový i obrazový záznam bez souhlasu prodejců. Urychlí se i mimosoudní projednávání sporů mezi podnikatelem a spotřebitelem.

Více se dozvíte ze záznamu rozhovoru s ředitelkou Inspektorátu České obchodní inspekce pro Ústecký kraj Renatou Linhartovou. Pohodový poslech vám přeje Milan Král a Český rozhlas.

autor: Milan Král
Spustit audio