Dominantou pražské výstavy Tizianových děl je obraz Flory. Itálii opustil poprvé
Mladé ženy se zrcadlem jsou symbolem marnivosti, myslel si v 16. století velký renesanční malíř Tiziano. V Císařské konírně Pražského hradu je ode dneška k vidění jeho výstava smyslných ženských portrétů s názvem Vanitas.
„Je to emoce v těch ženách, barvy, ženskost a jeho schopnost vyjádřit ji v různých podobách,“ popsala kurátorka Serena Baccaglini, proč jsou obrazy benátského malíře tak působivé.
Výstavě s názvem Vanitas, tedy marnost, vévodí obraz Flory. Doposud visel pouze v galerii Uffizi ve Florencii. Itálii opustil poprvé.
Kypré a vyzývavé ženy benátského malíře Tiziana zaplnily Císařskou konírnu Pražského hradu. Výstavu navštívil Radek Kříž
„Tiziano měl zvláštní talent na využívání barev a jejich kladení. Vytvářel obraz tonalitou, to znamená, že ho vytvářela barva,“ popsala výjimečnou malířskou techniku Serena Baccaglini.
Výstava se měla otevřít už loni v dubnu. Její začátek se posunul celkem třikrát, naposledy kvůli bezpečnostní situaci v Evropě. Na Pražském hradě zůstanou Tizianova díla do 20. března.