Dominantou pražské výstavy Tizianových děl je obraz Flory. Itálii opustil poprvé

Mladé ženy se zrcadlem jsou symbolem marnivosti, myslel si v 16. století velký renesanční malíř Tiziano. V Císařské konírně Pražského hradu je ode dneška k vidění jeho výstava smyslných ženských portrétů s názvem Vanitas.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Severní obranná hradba Hradu je zesílena třemi věžemi. Prašnou, uprostřed Bílou a na východním konci Daliborkou

Severní obranná hradba Hradu je zesílena třemi věžemi. Prašnou, uprostřed Bílou a na východním konci Daliborkou | Foto: Jolana Nováková

„Je to emoce v těch ženách, barvy, ženskost a jeho schopnost vyjádřit ji v různých podobách,“ popsala kurátorka Serena Baccaglini, proč jsou obrazy benátského malíře tak působivé.

Výstavě s názvem Vanitas, tedy marnost, vévodí obraz Flory. Doposud visel pouze v galerii Uffizi ve Florencii. Itálii opustil poprvé.

Přehrát

00:00 / 00:00

Kypré a vyzývavé ženy benátského malíře Tiziana zaplnily Císařskou konírnu Pražského hradu. Výstavu navštívil Radek Kříž

„Tiziano měl zvláštní talent na využívání barev a jejich kladení. Vytvářel obraz tonalitou, to znamená, že ho vytvářela barva,“ popsala výjimečnou malířskou techniku Serena Baccaglini.

Výstava se měla otevřít už loni v dubnu. Její začátek se posunul celkem třikrát, naposledy kvůli bezpečnostní situaci v Evropě. Na Pražském hradě zůstanou Tizianova díla do 20. března.

Radek Kříž Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme