Rakušané otevírají další část rychlostní silnice, která by se měla napojit na dálnici na jihu Čech

Cestování mezi Lincem a Freistadtem se znovu o něco zkrátí, Rakušané otevírají další část rychlostní silnice S10. Po sedmnácti kilometrech spojujících lineckou dálnici s Freistadtem projedou první řidiči v noci z neděle na pondělí. Další část S10 směrem k poslední obci před Českou republikou začnou stavět zřejmě v roce 2020. Dostavbu rychlostní silnice až k české hranici ale zatím nepřipravují. Čekají, zda se začne stavět i na české straně.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dálnice D3

Dálnice D3 | Foto: Michaela Vydrová

Mezi Českými Budějovicemi a Dolním Dvořištěm se totiž zatím nepostavil ani metr dálnice. A to se po ní mělo podle hejtmana Jihočeského kraje, Jiřího Zimoly zvoleného za ČSSD, už několik let jezdit.

„Už na začátku devadesátých let bylo řečeno, jak to bude někdy po roce 2000. Teď padají čísla, že by to mohlo být kolem roku 2020 – 2022. Zdráhám se tomu uvěřit, byť bych si velmi přál, aby tomu tak bylo. U nás je výstavba dálnic plně v kompetenci státu a Praha na nás úplně nemyslí.“

Přehrát

00:00 / 00:00

O stavbu dálnice z Českých Budějovic směrem do Rakouska se zajímala Romana Lehmannová

Nejde ale jen o komfortnější a rychlejší cestu z Čech do Rakouska, jde také o zdraví a životy lidí. Podle mluvčího Jihočeské policie Jiřího Matznera je totiž silnice E55, spojující České Budějovice s Rakouskem, jednou z nejnebezpečnějších v kraji.

„Pokud se někde stávají zvlášť závažné dopravní nehody, tak je to právě tato komunikace. Nejraději bychom tam jako policie viděli dálnici.“

Hlavně kvůli bezpečnosti bojují za stavbu dálnice i někteří starostové měst a obcí, přes které E55 vede. „Silnici zejména od Kamenného Újezdu až po hranice můžeme označovat jako silnici smrti. Bylo tam mnoho nehod,“ říká starosta Velešína Josef Klíma, zvolený za Sdružení nezávislých kandidátů.

Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic, Jan Rýdl, ale odmítá, že by se stavba dálnice mezi Českými Budějovicemi a Dolním Dvořištěm zdržovala.

„Nevázne nikde. Celý proces přípravy stavby včetně studie dopadů na životní prostředí až po uvedení komunikace do provozu je otázka až 15 let. V tuto chvíli máme harmonogram, kdy chceme začít v roce 2017 stavět.“

Podle Ředitelství silnic a dálnic to bude úsek mezi Dolním Třebonínem a Kaplicí - nádraží.

Romana Lehmannová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme