Dozorčí rada ČD schválila prodej pozemků u Masarykova nádraží společnosti Penta

České dráhy mohou prodat pozemky u Masarykova nádraží v centru Prahy, na kterých chce společnost Penta postavit administrativní budovy. Převod 10000 metrů čtverečních za zhruba 235 milionů korun dnes schválila dozorčí rada ČD. Dohoda mezi developerem a Českými drahami by měla být podepsána do konce ledna.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Praha Masarykovo nádraží

Praha Masarykovo nádraží | Foto: Filip Jandourek

Plánovaná výstavba by podle drah neměla ohrozit stávající provoz nádraží ani chystané železniční spojení na pražské letiště.

„Jde o dnes nevyužívané plochy, na nichž by mělo vyrůst obchodně administrativní centrum a v souladu s územním plánem hlavního města Prahy také zelené plochy a komunikace, které by mimo jiné logicky propojily lokalitu Masarykova nádraží a Florence za magistrálou,“ uvedl předseda dozorčí rady a náměstek ministra dopravy Milan Feranec a dodal:

„Hlavně to znamená, že se odblokuje situace, která bránila rozvoji této lokality, včetně rekonstrukce Masarykova nádraží. Z pohledu Českých drah prodáváme pozemky, které žádným způsobem nevyužíváme.“

Penta má na tyto pozemky drah předkupní právo na základě smlouvy z roku 2004. Ta rovněž určuje způsob, jakým se stanoví konečná cena, kterou Penta drahám za pozemky zaplatí.

Dopravce podle ní bude mít nárok na částku 7200 korun za čtvereční metr budoucích kancelářských a obchodních ploch. Cena se tak neodvíjí od rozsahu zastavěného pozemku, ale od podlažní plochy budoucích administrativních budov, které umožní magistrát na pozemcích stavět.

„Penta přislíbila investovat vyšší částku do rekonstrukce Masarykova nádraží. Původně to mělo být 100 milionů, nově je to 135 milionů. Stejně tak se pravděpodobně navýší i výsledná částka. Dlouho se mluvilo o 400 milionech, které byly samozřejmě odhadem, protože se to počítá podle komerční plochy, nikoliv podle pozemku. A protože Penta už má představu, jak by území chtěla rozvíjet, je pravděpodobné, že výsledná částka pro České dráhy přesáhne 600 milionů korun,“ říká mluvčí Penty Ivo Mravinac

Londýnské City v centru Prahy

Penta chce v rámci projektu Masaryk Station Development vybudovat za miliardy korun takzvaný Central Business District. Přirovnává ho k londýnské City. Stavět by se mělo ve třech lokalitách v okolí nádraží.

První blok budov by měl podle plánů vzniknout v ulici Na Florenci naproti obchodnímu centru Florentinum, které společnost dokončila v roce 2013.

Už v polovině minulého roku společnost požádala o posouzení dopadu prvního stavebního projektu na Masarykově nádraží na životní prostředí (proces EIA). Podle dokumentu v databázi EIA chce investor postavit jako jednu z prvních budovu s šesti až osmi nadzemními podlažími.

Pod zemí by měla vyrůst další dvě až tři podlaží, která mají sloužit jako parkoviště až pro 226 aut. Na střeše mají být terasy.

Podle architekta Filipa Tittla ale společnost nečeká jednoduchý úkol: „Místo Masarykova nádraží je jedna z urbanisticky nejkomplikovanějších situací v Praze. Není to jen kvůli nádraží, ale především kvůli severojižní magistrále, která dnes v tomto prostoru vytváří velmi nepříjemnou bariéru.“

Masarykovo nádraží - rozvojové oblasti v areálu | Foto: ČTK

ČTK, ČRo, Barbora Kladivová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme