ČSA po letech propouštění přijme nové piloty i palubní personál, většinou na dohodu

České aerolinie po letech propouštění a sporů s personálem o mzdy přijmou nové zaměstnance. Nepůjde ale o žádný velký příliv pracovníků. Mluvčí ČSA Daniel Šabík mluví řádově o desítkách lidí, především pilotů a palubního personálu.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Letadlo, letuška, bezpečnost v letadle, na palubě, bezpečnostní instrukce, pokyny, pravidla, nouzový východ (ilustrační foto)

Letadlo, letuška, bezpečnost v letadle, na palubě, bezpečnostní instrukce, pokyny, pravidla, nouzový východ (ilustrační foto) | Foto: Anna Jadrná | Zdroj: Český rozhlas

„Děláme registraci pilotů na pozici pilot- kadet nebo na pozice druhého pilota pro letouny ATR a také pro Airbus A320,“ přiblížil Šabík. Zdůraznil ale, že se nejedná o masivní nábor nových zaměstnanců.

„Jednoduše vyhodnocujeme aktuální provozní potřeby českých aerolinii při plánování letní sezony letošního roku a výhledově i pro zimní období 2016/2017,“ doplnil mluvčí ČSA s tím, že většinou půjde o dohody o provedení práce. Tedy ne o plný pracovní úvazek.

„Máme řadu letušek, které jsou na mateřské dovolené a průběžně se nám vracejí zpět do práce. To jsou letušky, které jsou v hlavním pracovním poměru. Nové pracovníky tedy budeme nabírat jen na dohodu o provedení práce na pokrytí navýšení provozu v hlavní letní sezoně,“ vysvětluje Šabík.

Zaškolení trvá 6 týdnů, budou ho platit ČSA a noví pracovníci by mohli být připraveni na začátku hlavní sezony, tedy v květnu.

Hospodaření ČSA se začíná zlepšovat

Hospodářské výsledky ČSA budou známy až za pár týdnů, ale aerolinky samy odhadují, že loni dosáhly provozního zisku. Letos by kladný výsledek chtěly minimálně udržet. Tomáš Menčík, analytik společnosti Cyrrus si myslí, že to je reálný předpoklad.

„Podle informací, které z ČSA v posledních měsících přicházely, to vypadá, že rok 2015 by mohl skončit v provozním zisku, což by byla velmi dobrá zpráva po letech, kdy byly velké provozní ztráty a firma přežívala jen díky tomu, že rozprodávala majetek,“ naznačil analytik.

Leteckému podniku, který kvůli krizi v Rusku trpěl poklesem linek na východ a dlouhodobým úbytkem cestujících, nahrává příznivá situace na trhu. Z ní těží i ostatní letecké společnosti. Hlavně je to výrazné snížení ceny ropy, která za poslední rok a půl spadla o zhruba 70 procent. Letecký benzín je totiž nejdůležitějším cenovým nákladem, protože letecké společnosti mají obecně velmi malé marže.

Pomáhá jim také hospodářské oživení a růst poptávky po létání. Podle čísel Asociace evropských aerolinek loni dosáhli evropští dopravci - bez nízkonákladových firem - růstu o více než 4 procenta.

Jitka Hanžlová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme