Čekání na vlak bude v Olomouci od února delší. Kvůli opravě hlavního nádraží

Cestující v Olomouci čeká další vlna zpoždění spojů kvůli rekonstrukci hlavního vlakového nádraží. Přestavba stanice míří po třech letech do finále. Investice za tři miliardy korun má být dokončena letos na podzim.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Oprava hlavního nádraží v Olomouci jde do finále

Oprava hlavního nádraží v Olomouci jde do finále | Foto: Blanka Mazalová | Zdroj: Český rozhlas

Spoje zatím příliš zpoždění nenabírají. V následujících měsících ale cestující budou muset být trpěliví. Dělníci začnou od února pracovat na dalším železničním napojení, tentokrát směrem na Štěpánov. Intervaly se proto výrazně prodlouží.

„Určitě bude omezen počet kolejí. Místo šesti budou dvě nebo čtyři. Budou se muset křižovat, takže bude docházet k drobným zpožděním,“ vysvětluje hlavní technik Karel Veškrňa ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

Přehrát

00:00 / 00:00

Na nádraží v Olomouci bude od února omezen počet kolejí. Vlaky naberou zpozdění. Více informací v reportáži redaktorky ČRo Lenky Kratochvílové

Dělníci nyní pracují pět metrů pod úrovní kolejí. Bagrují tu zeminu pro novou přečerpávací stanici, která má odvádět vodu z kolejiště.

„Tři dny ji odvážela dvě auta. Pět set kubíků určitě,“ říká řidič bagru Vlastimil Kovačik.

Protože Olomouc je srdcem rovinaté Hané, přečerpávacích stanic bude podél tratě potřeba víc. Celkem jich vznikne sedm.

„Spád nedovoluje odvádět vodu z kolejiště, musí se přečerpávat výš. Spádem pak bude odváděna do řeky Bystřičky a Moravy,“ upřesňuje Veškrňa.

Na samotné železniční stanici je ale už většina prací v současnosti hotova.

„Dokončili jsme rekonstrukci podchodu, nové eskalátory a páté nástupiště, které v Olomouci dosud nebylo,“ vypočítává hlavní technik SŽDC Jan Travěnec. Vznikl také přehlednější informační systém. Po ukončení stavebních úprav bude rychlejší i odbavení cestujících.

Stát za modernizaci jednoho z nejstarších nádraží v Česku zaplatil téměř jednu miliardu korun, dvěma miliardami přispěla Evropská unie.

ČRo, Lenka Kratochvílová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme