Téměř dvě miliardy korun utratili loni Češi za potraviny v online obchodech

Pár kliknutí a nákup potravin je na cestě domů. Kouzlu nákupů po síti propadly už tisíce lidí po celé zemi. Tržby online prodejcům tak letí prudce nahoru, každý měsíc až o desítky procent. Jen loni si Češi do internetových košíků vložili potraviny za skoro 2 miliardy korun.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

e-shop, nakupování on-line, kreditní karta

e-shop, nakupování on-line, kreditní karta | Foto: FreeDigitalPhotos.net, Naypong

Zákazníci na e-shopech s potravinami oceňují úsporu času. Dalším plusem je, že nakoupené potraviny jim společnost doveze až domů.

Podle Jana Vetyšky, ředitele Asociace pro elektronickou komerci, patří k typickým zákazníkům třeba matky na mateřské dovolené.

„Je to zjednodušení pro nákup těžkého zboží, jako jsou třeba balené vody a podobně. Navíc pokud potřebuju nákup v řádech desítek minut, tak i to již dnes online nabízí a je to velmi dobrá služba pro zákazníka,“ říká Vetyška.

S nákupem potravin přes internet má podle průzkumů zkušenost více než polovina Pražanů a Středočechů. A popularita nákupů online by podle prvních odhadů měla stoupat i v letošním roce. Češi by mohli na internetu utratit za jídlo až 4 miliardy korun.

Podle Asociace pro elektronickou komerci to ale bude záležet i na vstupu dalších velkých hráčů. Už dlouho se totiž mluví o tom, že online prodej potravin spustí i další velcí prodejci. V současné době je to z řetězců pouze Tesco.

Jak ale upozorňuje marketingový ředitel společnosti Acomware Ondřej Klega, záleží i na kvalitě služeb.

„Tady je klíčová logistika, to znamená rychlé doručení, a samozřejmě kvalita potravin. Zákazníci dávají hodně na první dojem - pokud se jim nebude zboží líbit nebo bude váznout logistika, většinou pak o další nákupy přes e-shopy nemají zájem,“ vysvětluje Klega.

Počet hráčů na online trhu s potravinami se loni rychle rozrostl. Kromě zmíněného Tesca si je lidé mohou naklikat do e-košíků třeba na stránkách Rohlik, Nakupdomu, Myfoodmarket, Potravinydomu, NakupteSi, Kolonial a dalších.

Barbora Kladivová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme