Politické strany se připravují na podzimní volby. Utratí za ně i desítky milionů korun

Politické strany zvažují, kolik peněz na podzim vloží do kampaní před krajskými a senátními volbami. U některých půjde až o desítky milionů korun. Většina stran navíc kvůli financování svých kampaní zřídila transparentní účty.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Začalo druhé kolo voleb do Senátu

Začalo druhé kolo voleb do Senátu | Foto: Filip Jandourek

Nejvíc hejtmanských křesel bude obhajovat ČSSD, konkrétně jedenáct. I proto za volební kampaň utratí desítky milionů korun.

„Sociální demokracie obhajuje nejvíce pozic hejtmana, takže určitě budeme přesvědčovat voliče, aby hejtmanům, kteří chtějí pokračovat, dali důvěru, případně podpořili naše nové kandidáty,“ popisuje předseda sněmovny Jan Hamáček.

Hnutí ANO investuje do kampaně také miliony korun. Podle prvního místopředsedy Jaroslava Faltýnka se hnutí před volbami zaměří na kontaktní kampaň.

Přehrát

00:00 / 00:00

Zástupci jednotlivých politických stran přibližují rozpočty podzimních volebních kampaní

„Předpokládám, že to bude kombinace celostátních a regionálních témat, ale to hlavní je, že chceme dojet za našimi občany do regionů a do měst.“

Lidovci, jako třetí vládní strana, počítají s rozpočtem 15 milionů korun. Kvůli volbám si berou deseti milionový úvěr. Hlavním cílem KDU-ČSL je podle mluvčí Petry Hrušové rozbít v krajích koalice komunistů s ČSSD.

Nejvyšší rozpočet z opozičních stran zatím představila TOP 09. Na kampaň chce vyčlenit zhruba 25 milionů korun.

„Budeme mít určitě i celorepublikové téma. Myslím si, že jsme jako Česká republika na takovém rozcestí, kdy si musíme uvědomit, kam dál chceme směřovat, jestli k západním demokraciím, nebo zpátky na východ. A tohle možná bude jedno z témat, které chceme s voliči diskutovat,“ přiblížila poslankyně Helena Langšádlová.

Komunisté plánují, že za kampaň utratí až 20 milionů korun. První místopředseda strany Petr Šimůnek popisuje, jakým tématům se budou věnovat během kampaně.

„Jsou témata celorepubliková, to je sociální politika státu, zdravotnictví, sociální služby. Ale pak jsou určitá specifika jednotlivých krajů, jako otázka limitů těžby uhlí v severních Čechách a na severní Moravě.“

Občanští demokraté ještě nemají konkrétní rozpočet. Mluvčí ODS Jana Havelková ale řekla, že se budou v kampani věnovat celostátním i regionálním tématům.

Posledních krajských voleb se v roce 2012 zúčastnilo necelých 40 procent oprávněných voličů.

Jaroslav Gavenda Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme