Arriva se znovu zkouší prosadit na železnici, nově jezdí mezi Prahou a Benešovem

Německý přepravce Arriva se vrátil na české koleje. Dnes jeho motorové vlaky poprvé vyjely na trať mezi Prahou a Benešovem. Už dřív se Arriva, která patří do skupiny Deutsche Bahn, pokoušela konkurovat Českým drahám na trase z Prahy do Kralup, po třech měsících ale provoz ukončila.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Společnost Arriva vlaky, zahájila zkušební provoz na trase Kralupy nad Vltavou – Praha Masarykovo nádraží

Společnost Arriva vlaky, zahájila zkušební provoz na trase Kralupy nad Vltavou – Praha Masarykovo nádraží | Foto: Filip Jandourek

Arriva se chce zaměřit zejména na lidi z větších sídel, kde nestaví rychlíky. Nabízí rychlejší spojení než zastávkové osobní vlaky Českých drah a o něco nižší ceny.

„Naším cílem je ukázat, že segment spěšných vlaků okolo Prahy je něco, co tady chybí, a že cestující by přivítali tuto službu, protože ze vzdálenějších obcí a měst je cestování do Prahy zdlouhavé,“ uvedl generální ředitel společnosti Arriva ČR Daniel Adamka.

Přehrát

00:00 / 00:00

Arriva ČR spustila vlakové spojení mezi Prahou a Benešovem. S jakým cílem, přiblížil generální ředitel společnosti Daniel Adamka

Základní jízdné z Prahy do Benešova stojí podle ceníku Arrivy 50 korun, pro studenty a pro zákazníky, kteří si jízdenku koupí přes internet, nabízí společnost pětikorunovou úsporu.

U Českých drah vyjde základní jízdní mezi Prahou a Benešovem na 75 korun. Řada cestujících ale využívá časové jízdenky pražské hromadné dopravy, které platí na úseku z Hlavního nádraží do Kolovrat.

Samotná jízdenka z Kolovrat do Benešova podle vyhledávače ČD vyjde o dvě koruny dráž než základní jízdné Arrivy. Jízdenku od soukromého přepravce s pražskou tramvajenkou kombinovat nelze.

Arriva se v Česku specializuje především na autobusovou dopravu, kde nyní drží zhruba 20procentní podíl. Zajišťuje dopravu objednanou krajem ve Středočeském, Severomoravském a Královéhradeckém kraji. Na železnici dosud provozovala jediné spojení mezi Šumperkem a Kouty nad Desnou, na kterém ale kraj do budoucna počítá s Českými drahami.

Celkem Arriva na trase do Benešova provozuje sedm denních párů spojů, takzvaných spěšných vlaků. Využívá motorový vlak z konce osmdesátých let, který přivezla v roce 2012 z Německa a modernizovala ho. Podle Adamky se nyní připravuje nákup další jednotky jako rezervy pro případ poruchy.

Od konkurence se chce Arriva lišit také nabídkou služeb. Vagony jsou například navoněné, cestující mají k dispozici elektrické zásuvky a připojení k internetu. V nabídce prodeje je kromě občerstvení třeba i deštník, pláštěnku nebo deodorant.

Spojení z Prahy do Benešova provozuje Arriva na své komerční riziko, tedy bez dotací od města Prahy nebo Středočeského kraje. Kromě toho plánuje dopravce od 5. března spustit spojení Prahy se slovenským Trenčínem přes Olomouc a Uherské Hradiště.

Jitka Hanžlová, ČRo Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme