Automobilka Škoda rekordně zvýšila zisk, navzdory aféře Volkswagenu

Automobilka Škoda dosáhla loni rekordního zisku přes 19 miliard korun. To je meziročně o 6,5 procenta víc. Za celý rok dodala zákazníkům milion a 55 tisíc vozů.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Stánek firmy Škoda Auto na Autosalonu Brno 2009

Stánek firmy Škoda Auto na Autosalonu Brno 2009 | Foto: Tomáš Adamec

Předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier připomněl, že se rekordní zisk podařilo dosáhnout v roce, kdy celý koncern Volkswagen čelil aféře s emisemi naftových motorů a poklesu zájmu o nová auta na velkých trzích.

„Ve východní Evropě jsme sice dosáhli lepších výsledků než celkový trh, ale i tak jsme zaznamenali propad v prodeji o skoro 6 procent. Podíl na trhu se ale přitom zvedl. V Rusku jsme prodali o 35 procent aut méně, ale i tak jsme na tom lépe než zbytek trhu. A náš celkový podíl na trhu se zvýšil na 3,7 procenta,“ řekl Maier.

Přehrát

00:00 / 00:00

S novým šéfem automobilky Škoda Bernhardem Maierem mluvil Filip Nerad

Předseda představenstva Škody Auto zároveň věří v další růst. „V prvních dvou měsících letošního roku jsme prodali o 4,5 procenta víc aut než loni. Takže je to rekord pro první dva měsíce roku. Proto jsme opatrně optimističtí, že by letošek mohl opět znamenat růst. Ale bude to výzva, protože pokračuje propad v Rusku a ten ještě nedosáhl svého dna.“

Trhy v Africe nebo Íránu

Rekordní prodeje zaznamenala automobilka v Číně. Růst tamějšího trhu ale v porovnání s předchozími roky zpomalil. „V Číně očekáváme pomalejší růst než v minulosti,“ dodal Bernhard Maier.

Škoda loni zvýšila zisk o 6, 5 pct na rekordních 708 milionů eur | Foto: ČTK

Škoda se nyní rozhlíží po nových trzích, zvažuje například prodej v severní Africe nebo Íránu. To jí může podle analytika společnosti Cyrrus Jiřího Šimary výrazně pomoci.

„Letos by automobilka měla vykázat pouze mírný nárůst prodaných objemů, přičemž tím hlavním tahounem by měly být nové SUV modely. Zajímavou příležitostí, která se teď objevuje, je otvírající se íránský trh, který je svou velikostí srovnatelný například s Itálií, tedy čtvrtým největším evropským trhem. Ale oproti Itálii je zde mnohem slabší konkurence a hlavně nesrovnatelně vyšší potenciál dalšího růstu,“ doplnil Šimara.

Nové SUV modely

Po předcházejících hubenějších obdobích zažívá oživení většina automobilového průmyslu. Ostatně dnes se také objevily informace o rychlém růstu prodejů aut v Evropské unii během února.

Škodovka teď nejčastěji prodávala modely Octavia, Rapid, Fabia a Superb. Klesal prodej končícího Roomsteru a také vozů Citigo.

Škodovka teď plánuje výrobu modelů kategorie SUV. Letos má přijít s velkým sedmimístným terénním vozem. Jeho sériovou podobu představí v září na autosalonu v Paříži, v říjnu rozjede výrobu a se zahájením prodeje počítá na začátku příštího roku.

Jitka Hanžlová, ČRo, Martin Karlík Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme