Odboráři dál požadují, aby Královéhradecký kraj zrušil autobusový tendr a odstoupil náměstek

Spory kolem tendru na autobusovou dopravu v Královéhradeckém kraji pokračují. Odboráři zakázku za pět a půl miliardy korun kritizují dlouhodobě, a to i přes to, že jim hejtmanství v některých bodech už před časem ustoupilo. Zadávací dokumentace ale podle odborů stále obsahuje závažné chyby, na které prý nejvíc doplatí řidiči. Odboráři také žádají odstoupení z funkce náměstka hejtmana pro dopravu Karla Janečka z ČSSD.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Na pražské letiště bude cestující na zkoušku vozit nejdelší autobus v Česku

Na pražské letiště bude cestující na zkoušku vozit nejdelší autobus v Česku | Foto: Filip Jandourek

„My chceme, aby kraj zakázku zrušil. Předělal jízdní řády, protože tam je spousta chyb. A odstoupení radního, pana Janečka. Podle nás uvedl hejtmana v omyl v tom, že tak, jak zpracovali zadávací dokumentaci, je to absolutně správně. Opak je pravdou,“ říká odborový předák ve společnosti BUSline Jiří Kuchynka.

Královéhradecký kraj ale podle vyjádření žádné personální změny nechystá a obálky s nabídkami chce otevřít přesně za týden - tedy v plánovaném termínu.

Tendr teď ve správním řízení z vlastního rozhodnutí řeší Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Antimonopolní úřad vydal předběžné opatření, které znemožňuje kraji uzavřít smlouvu s případným vítězem, dokud správní řízení neskončí.

Stávková pohotovost trvá

Odborový předák připomněl, že odbory jsou nadále ve stávkové pohotovosti a další jejich kroky ohledně případné stávky budou záležet na tom, jak se k požadavkům odborů postaví vláda a premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Odbory zejména chtějí, aby stát stanovil jednotnou metodiku pro zadávání a vyhodnocování autobusových tendrů.

Zadávací dokumentace v Královéhradeckém kraji má podle Kuchynky vadu i v tom, že neřeší platby za vjezd na autobusová nádraží. Některá nádraží jsou totiž ve vlastnictví dopravců, což může podle odborů vyvolávat nerovné podmínky v soutěži. Odbory odmítají i požadavek kraje na co nejnižší stáří autobusů, což je podle odborů požadavek likvidující malé a střední firmy.

Krajem dotovanou autobusovou dopravu zajišťuje 14 autobusových dopravců. Nejvíce pro kraj jezdí firmy Arriva Východní Čechy Chrudim, BusLine a CDS Náchod. V nynější soutěži je kraj rozdělen na osm oblastí. Teoreticky by tak dopravu mohlo zajišťovat až osm firem nebo také jen jedna.

ČRo, Josef Ženatý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme