SŽDC získá nádražní budovy za 3,3 miliardy, prodej schválila dozorčí rada ČD

Dozorčí rada Českých drah schválila prodej nádraží Správě železniční dopravní cesty. Budovy a zaměstnance jí dráhy mají převést za 3,31 miliardy Kč. Jak uvedl mluvčí ČD Radek Joklík, cena vyplývá z nejnovějšího znaleckého posudku. Datum plánovaného převodu zhruba 1500 budov zatím dopravce neuvedl, převod musí ještě schválit řídicí výbor ČD.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Česká Lípa - vlakové nádraží

Česká Lípa - vlakové nádraží | Foto: František Janačík | Zdroj: Český rozhlas

Státní správě železnic dal kontrolní orgán drah přednost před nabídkou realitní skupiny CPI Property Group podnikatele Radovana Vítka, která za nádraží nabízela čtyři miliardy korun.

Součástí prodeje nádražních budov má být i pražské hlavní nádraží, naopak se netýká pražského Masarykova nádraží nebo hlavního nádraží v Brně. U „Masaryčky" zatím nejsou vyřešeny vlastnické vztahy a převod brněnského nádraží komplikuje nedořešená otázka přesunu stanice do jiné lokality.
Pramen: ČTK

„Nechceme privatizaci železniční infrastruktury. Nádraží mají sloužit veřejnosti a musí být za rovných podmínek přístupná všem dopravcům. To garantuje jedině stát,“ uvedl předseda rady a zároveň náměstek ministra dopravy Milan Feranec.

Úmysl převést nádraží z Českých drah na správu železnic schválila vláda loni a následně ji schválil řídicí výbor Českých drah. Smyslem transakce je dokončení odluky státního správce železniční infrastruktury od Českých drah.

Státní SŽDC navíc může na rekonstrukci dlouhodobě zanedbávaných budov získat z evropských dotací mnohem větší podíl peněz, než kolik by mohly čerpat právě České dráhy.

Realitní magnát Vítek chce za 4 miliardy koupit od Českých drah všechna nádraží

Číst článek

ČD původně očekávaly za převod nádraží výrazně vyšší sumu, zhruba dvojnásobek současné částky. Částku na úrovni tří miliard korun nicméně v loňském roce prakticky stanovila Evropská komise. Uvedla, že převod nádraží mezi státem vlastněnými drahami a SŽDC za tuto cenu nebude považovat za nedovolenou podporu.

Pokud se podaří nádraží na správu železnic převést k začátku května, což je podle SŽDC aktuální pracovní datum, mohla by do konce roku začít první vlna oprav. V té by podle SŽDC měla být opravena například nádraží v Hradci Králové, Děčíně, Chebu, Liberci a Teplicích.

Praha Hlavní nádraží | Foto: Filip Jandourek

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme