Facebook Instant Articles usnadní čtení zpráv v mobilu, v provozu budou od 12. dubna

V úterý 12. dubna zpřístupní Facebook pro všechna média službu Instant Articles. Mobilní uživatelé budou moci díky ní číst články přímo na Facebooku, aniž by sociální síť opustili. O novince debatovali zástupci evropských veřejnoprávních médií na konferenci Social Media Summit v norském Oslu.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Facebook

Facebook | Foto: Fotobanka Pixabay

Vojtěch Soudný, manažer sociálních sítí ČRo, vysvětluje, v čem spočívá hlavní potenciál Instant Articles.

„Jde o to, že Instant Articles mají daleko lepší technické řešení, článek se načte za jednu oproti průměrným osmi sekundám. Potenciálně je tam i větší dosah, což můžeme vidět třeba u videí, kdy Facebook nativní videa daleko víc prodává než třeba sdílené linky z YouTube.“

Německá veřejnoprávní televize ARD už Facebook Instant Articles používá. Byla totiž jedním z médií, které získaly přístup ke službě již v pilotním projektu.

Přehrát

00:00 / 00:00

O Facebook Instant Articles debatovali zástupci evropských veřejnoprávních médií na konferenci Social Media Summit v norském Oslu

„Pro nás není moc velký rozdíl, jestli dáme na Facebook odkaz na běžný článek, nebo odkaz v podobě Instant Articles. Ale dobrá služba je to pro naše čtenáře, na mobilních telefonech se díky tomu článek načítá výrazně rychleji. Obzvlášť důležité je to proto, že 70 procent čtenářů k nám přichází právě z mobilních telefonů,“ říká Anna-Mareike Krauseová, šéfka sociálních médií ve zpravodajství ARD.

„Samozřejmě, že Facebook je vlivný, jako třeba Google, ale já osobně bych to neviděla jako nic nového. Distributoři obsahu byli vlivní vždy, ale nevnímám to jako argument proti publikování našich článků přímo na Facebooku,“ dodává Anna-Mareike Krauseová.

Výrazně obezřetnější je Lorenzo Ottolenghi, místopředseda Social Media Trends Group a také zástupce ředitele italského zpravodajského veřejnoprávního televizního kanálu Rai News24.

„Myslím si, že tyto platformy nejsou našimi přáteli a je potřeba být vůči nim maximálně obezřetný. Zároveň si ale myslím, že se bez nich nedokážeme obejít, protože představují budoucnost,“ říká.

„Evropští veřejnoprávní vysílatelé by měli spolupracovat a snažit se vyrovnávat jejich mimořádnou sílu. Co mi dělá starost, je, že se tyto platformy mohou stát editory obsahu místo nás a pro svoje účely,“ dodává.

Adam Javůrek, hlavní editor centra zpravodajství Českého rozhlasu, ale podotýká, že média Facebooku nic negarantují.

„Můžou kdykoliv ukončit experiment, neslibují, že budou publikovat všechny své články. Je to čistě na libovůli médií, jak moc se zapojí.“

Do pilotního provozu Facebook Instant Articles se už zapojili velcí mediální hráči jako The New York Times, BuzzFeed, The Guardian nebo Washington Post. Na začátku prý nebyli příliš spokojení, Facebook tak musel poskytnout o něco výhodnější pravidla.

Na test facebookové novinky se chystá i Český rozhlas. „Určitě budeme chtít Facebook Instant Articles otestovat. Chceme být tam, kde jsou uživatelé, chceme je oslovovat tam, kde se nacházejí, abychom co nejvíc maximalizovali náš dosah,“ dodává Adam Javůrek.

Facebook | Foto: Český rozhlas

ČRo Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme