České dráhy chtějí koupit vlaky za více než deset miliard korun

České dráhy plánují nakoupit vlaky za více než deset miliard korun. Společnost vypsala trojici výběrových řízení na dodávku elektrických a dieselových jednotek, které potřebuje pro výběrová řízení na provoz železnic plánovaných ministerstvem dopravy.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vizualizace interiéru nových vlaků Českých drah

Vizualizace interiéru nových vlaků Českých drah | Foto: České dráhy

"Abychom byli připraveni na otevírání trhu dálkové železniční osobní dopravy v České republice a na soutěže na dálkové linky, rozhodli jsme se už teď vybrat dodavatele elektrických bezbariérových jednotek," potvrzuje předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek.

Výrobce musí v soutěži splnit řadu náročných kvalifikačních podmínek a parametrů stanovených pro nové vlaky.

„Námi objednané vlaky musí jezdit rychlostí nejméně 160 km/h. Musejí být také plně klimatizované a bezbariérové. Nástupní prostory a velká část vnitřní plochy musí být provedena jako nízkopodlažní,“ vyjmenovává Michal Štěpán, člen představenstva, co musí splňovat elektrické jednotky pro vnitrostátní rychlíkové spoje.

„Samozřejmostí budou moderní audiovizuální informační systém s monitory LCD, elektrické zásuvky 230 V a USB konektory pro napájení drobné elektroniky cestujících, zařízení pro šíření internetu prostřednictvím Wi-Fi, místa pro uložení kočárků, jízdních kol nebo jiných objemných zavazadel,“ dodává.

Vizualizace interiéru nových vlaků Českých drah | Foto: České dráhy

Pro cestující s malými dětmi budou vyčleněna místa, která by měla být od ostatních míst oddělena alespoň skleněnou zástěnou.

České dráhy musí také doplnit vozový park o další osobní vozy splňující nároky na provoz rychlostí alespoň 200 km/h. Tento typ vozů nasadí na mezistátní vlaky EuroCity/InterCity. Největší uplatnění by měly najít na lince Praha – Brno – Bratislava – Budapešť.

Vizualizace interiéru nových vlaků Českých drah | Foto: České dráhy

Motorové jednotky budou dvou nebo třívozové s minimální kapacitou 120, respektive 180 míst k sezení. Konstruované musí být pro rychlost nejméně 140 km/h.

Za 20 elektrických jednotek plánuje firma utratit 4,6 miliardy korun. Na zhruba čtyři miliardy korun by měla podle odhadu ČD vyjít zakázka na nákup 30 dieselových jednotek. Padesát rychlíkových osobních vozů pro mezistátní vlaky by mělo vyjít na 2,2 miliardy korun.

Vizualizace interiéru nových vlaků Českých drah | Foto: České dráhy

Michaela Vydrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme