Česká spořitelna zavádí poplatek za hazard na internetu, klienti si připlatí 20 korun

Největší banka v Česku, Česká spořitelna, zavádí poplatek za hazardní hry na internetu. Za každou takovou transakci si banka nově strhne z účtu dvacet korun. To, že peníze jdou právě provozovatelům hazardu, pozná díky kódům, které obchodníky definují podle druhu podnikání.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ochrana autorských práv (ilustrační foto)

Ochrana autorských práv (ilustrační foto) | Foto: CC0 Public domain, Fotobanka Pixabay

Online sázky platí kartou desítky tisíc lidí měsíčně. Klienti České spořitelny si za ně od července ještě připlatí. Podle mluvčí banky Kristýny Havligerové je to hlavně kvůli bezpečnosti.

„Tento typ obchodníků nemá úplně dobře zabezpečené transakce platební kartou, proto je tam mnohem více podvodů. My tak řešíme spoustu reklamací, tudíž musíme alokovat i více kapacit a je to pro nás nákladné,“ vysvětluje.

Přehrát

00:00 / 00:00

Vysvětlení funkce nového poplatku a reakce na něj získala reportérka ČRo Zuzana Švejdová

Žádná jiná česká banka přitom v ceníku podobný poplatek nemá. Podle Patrika Nachera ze serveru bankovnipoplatky.com je taková platba už na hraně etiky.

„Je to vychovávání klienta jako takového, to znamená jeho chování, a to si myslím, že bance nepřísluší. Podle mého názoru by banka neměla vychovávat a neměla by trestat klienta za to, že kartu použije v nějakém druhu obchodu. Pro klienta to také znamená, že mu jaksi kouká do soukromí,“ říká.

Zvýšení poplatku za papírový výpis

Česká spořitelna navíc navyšuje i poplatky za papírový výpis z účtu poštou. Zatímco teď za něj dají klienti 25 korun měsíčně, od letních prázdnin si připlatí další pětikorunu.

Některé položky zdražuje třeba i Komerční banka. Výpis z účtu zaslaný poštou vyjde klienty na 35 korun. Právě za poplatky Češi zaplatí bankám desítky miliard korun ročně. Podle mluvčího Komerční banky Pavla Zúbka se ale výnosy z poplatků každým rokem snižují.

„Výnosy z poplatků a provizí představují 23 procent z celkových výnosů Komerční banky. Meziročně šlo o bezmála dvouprocentní pokles. Velký vliv na klesající výnosy z poplatků má silná konkurence na bankovním trhu,“ popisuje.

V ceníku bank se objevují i další položky, například poplatek za účet zemřelého klienta nebo za dotaz úřednici.

Nejvíc kritizovanou platbou loňského roku byl ale poplatek za zadání příkazu přes internet. V anketě o nejabsurdnější poplatek o tom rozhodli sami klienti bank.

Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme