Více dopravních nehod, méně mrtvých. Pomoci by mohla dostavba dálnice D8

10. květen 2016

V Ústeckém kraji se za první tři měsíce tohoto roku více bouralo. Oproti stejnému období loni se počet dopravních nehod zvýšil o 90 na více než 2 300. Přesto dopravní experti nehodnotí Ústecký kraj v rámci republiky negativně. Úmrtí při dopravních nehodách totiž ubylo.

Od ledna do konce března zemřelo na silnicích v Ústeckém kraji pět lidí. to je o jednoho méně než za stejné období loňského roku. O 16 lidí méně bylo také těžce zraněno. Dopravní policisté vidí za sníženým počtem těžkých nehod dostavbu hlavních tahů. „Částečná dostavba některých úseků, například D7 a o celkovém stavu je vhodné hovořit až ve chvíli, kdy bude dokončená dálnice D8,“ říká Jiří Ušák, velitel ústecké krajské dopravní policie.

Nedokončená D8? Každý rok 7 úmrtí

Podle dlouhodobého sledování stojí například nedokončená dálnice D8 každý rok sedm lidských životů. Za první tři měsíce stoupl v kraji počet lehce zraněných. Problémy dál zůstávají na menších silnicích.

„Nedostatky vidíme zatím na silnicích III.třídy a pak na místních komunikacích, srážka s chodcem. Pak jsou tam srážky s pevnou překážkou, což jsou většinou stromy,“ popisuje Zuzana Strnadová z Centra dopravního výzkumu.

Bezpečnost v dopravě je i o výchově!

Pomoci by mohla také úprava bodového systému. Ministerstvo dopravy například uvažuje o tom, že by řidiči s méně než dvouletou praxí, měli k dispozici pouze 6 trestných bodů místo 12.

„Je potřeba působit na všechny účastníky silničního provozu, ať je to cyklista, chodec, řidič,“ říká Jan Pechout z Besipu a pokračuje: „Teprve, až budou všichni vědět, jak se mají chovat, bude na našich silnicích bezpečněji.“

Oproti zbytku Česka je na tom Ústecký kraj z hlediska dopravní nehodovosti spíše lépe. Celá republika je ale ve srovnání s dalšími zeměmi starého kontinentu celkově na smutném místě.

autor: bach
Spustit audio