Lidem se zrakovým postižením pomáhá nová aplikace Záchranka pro nevidomé

Nová mobilní aplikace pro chytré telefony pomáhá nevidomým v nesnázích. Stačí zmáčknout nouzové tlačítko a pomoc je na cestě. Hlasový průvodce navíc volajícímu třeba řekne, kde přesně se v danou chvíli nachází.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Autor aplikace Záchranka pro nevidomé Filip Maleňák

Autor aplikace Záchranka pro nevidomé Filip Maleňák | Foto: Blanka Mazalová | Zdroj: Český rozhlas

Nevidomý mladý muž Jiří Hladiš už má aplikaci ve svém mobilu a nemůže si ji vynachválit. „Je to určitě dobrý počin, člověk se může dostat do různých situací.“

Autor aplikace Filip Maleňák už jen dolaďuje. „V současné době je to již jak pro operační systém iOS, tak operační systém Android pro nevidomé plně upraveno. Chceme to komunikovat i mezi komunitou nevidomých tak, aby se aplikace dostala opravdu mezi všechny, komu může pomoci.“

Přehrát

00:00 / 00:00

Nevidomí si mohou přivolat záchranku přes zvláštní aplikaci pro mobilní telefony. O novinku se zajímala redaktorka Blanka Mazalová

Záchranka pro nevidomé je vlastně mladším bratříčkem aplikace, která už dva měsíce pomáhá záchranářům lokalizovat místo nehody. Lidem v nouzi stačí přidržet nouzové tlačítko na displeji chytrého telefonu.

Novinka je jeho aktualizovanou verzí s lepším slovním doprovodem, a tudíž i přátelská k nevidomým lidem. V pohraničních oblastech může fungovat pomocí SMS zpráv.

„Dochází alespoň k odeslání té nouzové zprávy s polohou a operační střediska záchranných služeb, která jsou v pohraničí, vědí, že může nastat tento problém. To znamená, na tuto nouzovou zprávu okamžitě volají zpátky.“

Filip Maleňák aplikaci dál rozšiřuje. „Budou tam další úpravy, budete si moci manuálně nastavit, v jakém jazyce chcete tu aplikaci mít. A hlavně začínáme pracovat na jejím rozšíření i do dalších evropských zemí.“

„Chtěli bychom aplikaci upravit i pro neslyšící, kteří mají kolikrát problém hlasově komunikovat, a záchranná služba potom nemůže zjistit všechno, co by potřebovala. To znamená, bude-li uživatel neslyšící, bude mít možnost tuto volbu vybrat z nastavení a následně v rámci přivolání pomoci i pomocí té aplikace specifikovat, jaké zranění má, jestli se jedná o nějakou zlomeninu nebo bolest na hrudi a podobně,“ přibližuje další plány Filip Maleňák.

Blanka Mazalová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme