Microsoft za 26 miliard dolarů odkoupil profesní sociální síť LinkedIn

Profesní sociální síť LinkedIn mění majitele. V přepočtu za 630 miliard korun ji koupí firma Microsoft. LinkedIn funguje od roku 2003 a před pěti lety vstoupil jako jedna z prvních sociálních sítí na burzu. Lidé na ni sdílí své pracovní zkušenosti a vytváří online životopis. Často ji proto využívají i personalisté při hledání vhodných kandidátů na konkrétní pracovní místa.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Sociální síť LinkedIn

Sociální síť LinkedIn | Zdroj: Reuters

Na začátku LinkedIn sloužilo především lidem pracujícím v IT nebo manažerům. Postupně se ale rozrostlo i do dalších profesí a dnes na něm mají běžně profil i obchodníci, marketingoví odborníci nebo lidé z finančních oborů.

„Nedávno jsme se dívali na obory, které by tam člověk možná zdánlivě vůbec nečekal, třeba na řidiče nákladních vozů a podobně. Zjistili jsme, že už jich tam v dnešní době je třeba 1500,“ popsal Milan Novák z Asociace poskytovatelů personálních služeb.

Uživatelská základna se podle něj rozšiřuje i v dalších oblastech, například mezi elektrikáři a instalatéry.

Obliba sítě roste po celém světě. LinkedIn má v současnosti víc než 430 milionů uživatelů. Nevyměňují si na něm osobní zážitky, jako to dělají třeba na facebooku nebo twitteru, jde čistě o profesní informace.

Zdroj pro personalisty

Na profilech LinkedInu se zájemce dozví detaily o vzdělání, historii zaměstnání, kvalifikaci uživatele nebo reference od jeho kolegů. Mezi profily je možné vyhledávat i podle klíčových slov. I proto se síť stala dobrým zdrojem informací pro personalisty a konzultační firmy.

„Jedna z věcí, kterou vždy děláme, je porovnání životopisu a LinkedIn profilu kandidáta. Divila byste se, jak často tam nacházíme disharmonie,“ řekla Helena Souhradová ze společnosti Drill B.S. „Nějakým způsobem nám to pomáhá si o kandidátovi udělat obrázek, nebo je pak pořádně vyzpovídat během osobního interview.“

Ještě letos by měl LinkedIn změnit majitele, kterým se má nově stát společnost Microsoft. Převezme ho za více než 26 miliard dolarů. „Vždycky jsem LinkedIn obdivoval. Sám ho používám. O tomhle kroku jsem uvažoval už dlouho,“ sdělil šéf Microsoftu Satya Nadella.

Pro Microsoft je to zatím největší akvizice v historii. Firmu Skype před lety koupil za 8,5 miliardy dolarů, divizi mobilních telefonů Nokia za více než 5 miliard.

„Microsoft je jednou z vedoucích firem v současném softwarovém a internetovém trhu a k jeho největším slabinám patří to, že se zatím neprosadil v oblasti sociálních sítí a sociálních médií. Tento svůj nedostatek chce akvizicí pokrýt,“ vysvětlil IT analytik Petr Koubský.

„Je pravda, že cena je nesmírně vysoká. To ovšem odpovídá současnému trendu v oceňování firem z oblasti internetových technologií,“ dodal.

LinkedIn by si podle vedení Microsoftu mělo ponechat svou „výraznou značku, kulturu i nezávislost".

Veronika Malá Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme