Zubačka ožívá další nostalgickou jízdou!

2. červenec 2016

Unikátní ozubnicová trať z Tanvaldu do Kořenova dnes (2. 7.) zažije další nostalgické jízdy plné páry. A nejen to. Ožije i kořenovská výtopna.

Den Zubačky s párou, třetí letošní nostalgická jízda na jediné ozubnicové trati v republice je také dnem, kdy se veřejnosti otevře Výtopna Kořenov, kterou se nadšencům podařilo zachránit před demolicí. K té schylovalo po dlouhém chátrání stavby, které se v roce 1987 pod náporem sněhu propadla střecha.

Záchrana Výtopny

Cesta k rekonstrukci byla dlouhá, ale úspěšná a Výtopna Kořenov se po dokončení stane depem i dílnou pro historické lokomotivy a motorové vozy.

„Záchrana výtopny trvala několik let, na projektu se začalo pracovat už při vzniku našeho spolku. A před rokem a půl se podařilo uspět v Norských fondech a začít realizovat stavbu,“ stručně popisuje záchranu Výtopny Kořenov Pavel Šturm ze Železniční společnosti Tanvald.

Výtopna bude přístupná nejen při nostalgických jízdách, ale i při běžném provozu Muzea ozubnicové dráhy. Nejdříve ale musí být kompletně dokončena a k tomu ještě schází zrekonstruovat kolejiště a točnu.

Jízdy zubačkou a speciální vlaky

Sobotní den Zubačky s párou nabízí jízdy historickou ozubnicovou lokomotivou z Tanvaldu do Kořenova a parní lokomotivou z Kořenova do Harrachova. Zvláštní vlaky mezi Tanvaldem a Kořenovem (10:50 a 13:48) bude tvořit historický motorový M240.056 „Singrovka“, barový vůz Balm Bistro, vozy Balm a unikátní ozubnicová lokomotiva T426.0 „Rakušanka“.

Mezi Kořenovem a Harrachovem bude cestující vozit parní lokomotiva 310.0134 „Kafemlejnek“ s vozy Ce a historickou motorovou lokomotivou „Hektor“ T435.0111. Na Jizerku a k Majáku Járy Cimrmana na Příchovicích pojede historický autobus Škoda 706 RTO.

Spustit audio