Češi se nebojí reklamovat svoji dovolenou, nejvíc si stěžují na kvalitu ubytování

Některé cestovní kanceláře už teď vyřizují první stížnosti nespokojených klientů. Týkají se hlavně ubytování nebo třeba služeb delegáta. Jen loni reklamovalo dovolenou zhruba sedm tisíc lidí, ne všichni ale uspěli.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Hotel (ilustrační foto)

Hotel (ilustrační foto) | Zdroj: Pixabay License | CC BY 1.0

Paní Stanislava z Liberce si koupila zájezd do Turecka. Už při výběru ubytování požadovala menší klidný hotel, kde nebude moc lidí. Po příletu na místo ale byla nemile překvapená.

„Byli jsme ubytovaní ve velkém hotelovém komplexu, který bychom si vůbec na dovolenou nevybrali,“ popisuje.

Přímo na místě proto ubytování reklamovala u delegáta, bohužel ale neuspěla. Podle Jana Papeže z Asociace cestovních kanceláří totiž v některých případech může pořadatel zájezdu ubytování změnit.

Přehrát

00:00 / 00:00

Až sedm tisíc Čechů loni reklamovalo svoji dovolenou. Na co si nejvíc stěžovali, zjišťovala Zuzana Švejdová

„V takovém případě ze zákona cestovní kancelář musí udržet kvalitu slíbeného hotelu, nebo dát lepší kvalitu, než byl slíbený hotel,“ upozorňuje Papež.

Jen loni klienti podle údajů asociace poslali kolem sedmi tisíc reklamací. Až 70 procent z nich ale byly neoprávněné stížnosti. Cestovní kanceláře často musí řešit i úsměvné případy. To jsou některé z nich:

„Požadujeme vrátit 50 procent ze zaplacené částky za zájezd, protože se nám v noci shrnovalo prostěradlo, a přestože bylo ihned vyměněno za nové, shrnovalo se dál.“

„Řidiče autobusu práce očividně nebavila, neboť se za volantem neusmíval.“

„Kabelová televize na pokoji měla jen šest programů.“

Výši odškodného zákon nespecifikuje

V takových případech ale lidé na odškodnění nárok nemají. Pro cestovní kanceláře je závazné jen to, co je uvedené v cestovní smlouvě, v katalogu nebo na webových stránkách, vysvětluje Kateřina Petříčková z Asociace cestovních kanceláří a agentur.

Přehrát

00:00 / 00:00

V jakých případech mají klienti nárok na odškodnění? Radiožurnál se ptal mluvčí Asociace cestovních kanceláří a agentur Kateřiny Petříčkové

„Oprávněné reklamace se zpravidla týkají nefunkční klimatizace na pokoji nebo v autobusu, absence balkonu na pokoji, přestože si ho klient objednal. Reklamace se týkají i nedostatečně uklizeného pokoje nebo třeba i neochotného delegáta,“ dodává Petříčková.

Zákon nespecifikuje, jak vysoké odškodné by měl pořadatel zájezdu svým klientům vyplatit. Třeba cestovní kanceláře v Německu nebo v Rakousku se řídí takzvanou Frankfurtskou tabulkou. Jen pro příklad - pokud klienti v pokoji objeví třeba hmyz, podle tabulky by se odškodnění mohlo vyšplhat až na polovinu z původní ceny zájezdu. Podobná tabulka ale v Česku chybí. Je pak na rozhodnutí kanceláře, jakou náhradu zvolí.

ČRo, Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme