ČNB už letos přijala desítky stížností na směnárny. Nejvíc problémů bylo v Praze

Desítky stížností na směnárny už letos eviduje Česká národní banka. Klienti si stěžují na zatajování poplatků nebo nepřesný kurz. Podle mluvčího České národní banky Marka Zemana nejvíc podvodů odhalili v hlavním městě.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Směnárna. Ilustrační foto.

Směnárna. Ilustrační foto. | Foto: Tomáš Adamec

„Je nutné věnovat pozornost tomu, za jaký kurz chceme směnit a jaká je odměna za tu směnu," popsal mluvčí ČNB Marek Zeman.

„Směnárník musí ideálně v textové podobě předložit klientovi informace o tom, za jaký kurz směňuje, jaká je odměna za provedení směny, ideálně musí klient písemně stvrdit souhlas s těmito podmínkami,“ dodal Zeman.

Podle něj často dochází k porušení povinnosti poskytnout informace před provedením samotného směnárenského obchodu.

„Nejvíc se kumulují v Praze, tam je také soustředěno asi 70 procent celého trhu směnárenské činnosti České republiky. A také z toho důvodů, že se zde pohybuje řada klientů ze zahraničí,“ vysvětlil mluvčí ČNB Marek, proč je tolik problémů právě v hlavním městě.

Loni Česká národní banka rozdala směnárnám pokuty za skoro tři miliony korun. Zároveň udělila historicky nejvyšší pokutu, a to 800 tisíc korun.

Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme