Operátor O2 dostal pokutu 4,5 milionu korun za automatické dokupování dat

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) vyměřil operátorovi O2 pokutu ve výši 4,5 milionu korun. Společnost automaticky obnovovala zákazníkům objem dat, a to bez jejich souhlasu. Další data přitom operátor zaúčtoval. Úřad to označil za nekalou praktiku. Zároveň uložil společnosti O2 povinnost změnit smluvní podmínky tak, aby nezpoplatňovala obnovování dat bez vědomí klienta. O2 zatím rozhodnutí analyzuje.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

telefonování

telefonování | Foto: stock exchange

Jak ČTÚ uvedl, agresivní obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele se O2 dopustilo tím, že všem spotřebitelům s aktivovaným datovým tarifem automaticky a bez jejich aktivního souhlasu spustilo ke dni 15. května 2015 službu „Obnovení objemu dat“.

Na základě této změny pak lidem, kteří si iniciativně nevyžádanou službu sami nedeaktivovali, účtovalo automaticky po vyčerpání základního datového balíčku cenu za zachování stávající rychlosti datového připojení.

O2 se dále dopustilo správního deliktu nesplněním informační povinnosti, když neinformovalo všechny účastníky se smlouvou na dobu určitou o jejich právu nesouhlasit s vnucenou změnou smlouvy a ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez jakýchkoliv sankcí, konstatoval Český telekomunikační úřad.

Společnost dTest kvůli plánovaným změnám v datových tarifech žaluje O2

Číst článek

ČRo Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme