Trati mezi Běchovicemi a Úvaly skončila doba hájení, vlaky mohou jet až 160 km/hod.
Mezi pražskými Běchovicemi a Úvaly u Prahy skončila modernizace železniční trati. Celkem stála 1,7 miliardy korun. Většinu z těchto peněz, konkrétně 1,2 miliardy, zaplatila Evropská unie. Vlaky jsou nyní méně hlučné a o něco rychlejší.
Rekonstrukce začala v říjnu 2013 a od letošního května projížděly vlaky opraveným úsekem ve zkušebním provozu.
Cestujícím modernizace trati přinese hlavně pohodlnější bezhlučnou jízdu i mírné zrychlení dopravy v řádu minut, protože vlaky teď mohou jezdit rychlosti až 160 kilometrů v hodině.
Oprava tříkolejné trati, která je součástí mezinárodního koridoru Berlín-Praha-Vídeň, umožňuje bezproblémový průjezd osobním i nákladním vlakům. Její modernizace byla ale náročná hlavně na bezpečnost práce. Nejsložitější bylo pracovat na prostřední koleji, protože po levé i po pravé straně jezdily bez přerušení v obou směrech vlaky.
Uzavírka zkomplikovala i situaci v Úvalech, kde bylo nutné uzavřít přejezd na průtahu městem a podjezd v ulici Na Spojce. Město se tak prakticky rozdělilo na dvě části, potíže měli i chodci a obchodníci.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Izrael podle médií zaútočil na Írán malými drony. Zasáhl leteckou základnu u města Isfahán
-
Závan mečiarismu. Změní syn bývalého šéfa policie slovenskou tajnou službu na nástroj pomsty?
-
Na pupečníku tkaničku, ve tváři tiky z alkoholového syndromu. Dnes je Dominika sebevědomá tanečnice
-
Kadyrova ‚drahého bratra‘ zatkla policie v Dagestánu. Osvobodit ho přijelo čečenské komando