Polovina kontrolovaných pohřebních služeb podle ČOI porušila zákon

Česká obchodní inspekce zjistila nedostatky u poloviny prověřovaných pohřebních služeb. Ve druhém čtvrtletí přitom provedla 95 kontrol. Pohřební služby nejčastěji neinformovaly spotřebitele o ceně svých služeb anebo nevydaly písemné potvrzení o převzetí objednávky.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Rakev s cenovkou

Rakev s cenovkou | Foto: Klára Stejskalová

„Radíme proto, aby si spotřebitelé nenechali vnutit první konkrétní subjekt, který nabízí pohřební služby, raději se poradili se svými blízkými nebo dali na doporučení důvěryhodného člověka. A vždycky ke každé položce žádali její cenu, aby věděli, co kolik stojí,“ říká mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.

Pokud zákazník není se službami pohřební služby spokojený, může je ve dvouměsíční lhůtě reklamovat.

Česká obchodní inspekce za zjištěná pochybení uložila 41 pokut v celkové hodnotě 73 tisíc korun.

Podle Asociace pohřebních služeb se jedná spíše o menší nedostatky. Na podzim chystá celostátní školení, která mají podobným problémům zabránit.

„Většinou je to neznalost zákona nebo tomu ti lidi tak nerozumí. Já bych pohřební služby kvůli tomu nezatracoval. To jsou opravdu drobnosti, to nejsou - až na výjimky - žádné vážné věci,“ reagoval šéf asociace Jaroslav Mangl.

Václav Rokyta, Ondřej Látal Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme