Čeští sportovci můžou své úspěchy z Ria zúročit i podruhé. Díky správnému marketingu

Letošní 31. letní olympijské hry v Riu byly pro českou výpravu úspěšné. Domů veze celkem 10 cenných kovů. Kromě prestiže je s nimi spojená i odměna. A tu můžou sportovci zúročit i v dalších letech, pokud správně vytěží svůj marketingový potenciál.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Lukáš Krpálek se svou zlatou medailí

Lukáš Krpálek se svou zlatou medailí | Zdroj: Reuters

Pětadvacetiletému judistovi Lukáši Krpálkovi na cestě k nejcennějšímu kovu stačilo v posledním zápase se soupeřem z Ázerbájdžánu necelých 5 minut.

Přehrát

00:00 / 00:00

Jaký prospěch přinesou cenné kovy sportovcům z Ria v budoucnosti? Zjišťovala Barbora Kladivová

A k zlaté medaili z Ria dostane český judista od Českého olympijského výboru i milion a 750 tisíc korun. Další statisíce může získat od firem, se kterými uzavře reklamní smlouvu. Už teď probíhají jednání o tom, jakou firmu bude Krpálek prezentovat. „Tak aby Lukáš Krpálek získal velké silné partnery,“ říká Karel Tejkal z České sportovní, která olympionika zastupuje.

Slavné sportovce rádi využívají také filmaři. Už teď Krpálek kývl na roli ve filmu o Janu Žižkovi. Podle Tejkala své vítězství na šampionátech v minulosti dobře využili třeba Aleš Valenta nebo Kateřina Neumanová. Partnerství sportovců s firmami pomáhá financovat i jejich přípravu na další soutěže.

„To, proč sportovci vyhledávají partnery, není proto, že by se chtěli ukazovat v reklamách a chtěli být nutně na přebalech různých výrobků, ale je to kvůli tomu, že potřebují sehnat další zdroj financování, aby se mohli kvalitně připravovat a dělat to co je opravdu baví,“ vysvětluje specialista na sportovní marketing Petr Lešek.

Tak akorát...

Karel Tejkal ale upozorňuje, že špatný marketing může sportovcům ubrat sympatie veřejnosti. „Velmi důležité je nastavit hranici přesně tak, aby sportovec vyhověl těm marketingovým kontraktům a požadavkům, které jsou pro něho nasmlouvány, a přitom nezačal otravovat okolí,“ podotýká.

Velké úspěchy sportovců jsou důležité i pro sporty samotné. To, jestli po Krpálkově zlatu vzroste mezi dětmi zájem o judo, se definitivně potvrdí až v září, kdy budou nábory do jednotlivých oddílů. Třeba úspěchy biatlonistky Gabriely Koukalové přivedly k tomuto sportu nové začínající sportovce a biatlon se dostal i mezi desítku nejoblíbenějších sportů.

Barbora Kladivová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme