Sexistická reklama nefunguje, tvrdí organizátoři Sexistického prasátečka

21. říjen 2016

Nezisková organizace NESEHNUTÍ spustila osmý ročník cen Sexistické prasátečko. „Reklama je součást veřejného prostoru, a proto ho i nějakým způsobem formuje. A z toho důvodu je podle nás důležité ji kultivovat,“ říká jeden z organizátorů ocenění pro nejsexističtější českou reklamu Martin Charvát.

Do soutěže jsou nominovány pravidelně reklamy malých firem. Ty často využívají v reklamě odhalené ženské tělo, a to i tam, kde nemá vůbec žádnou spojitost s nabízeným produktem či službou. Zjednodušeně řečeno – ženská ňadra mohou v reklamě doplňovat třeba střešní tašky, nářadí nebo stavební tmely, a to bez jakéhokoliv kontextu. Organizátorka Sexistického prasátečka Petra Havlíková ale upozorňuje na to, že tento typ reklam moc nefunguje: „Lidé si sice všimnou nahého těla nebo jeho části, obvykle už ale nezachytí, na jaký produkt nebo firmu daná reklama poukazuje.“

To, že velkou část nominovaných tvoří menší firmy, rozhodně neznamená, že se velké společnosti a podniky v soutěži nevyskytují. Letos je mezi nominovanými třeba automobilka, penzijní společnost nebo knižní nakladatelství. Opakovaně se v nominacích objevují politické strany nebo vysoké školy.

Letos je v soutěži 88 reklam, hlasovat pro tu, která by si podle vás cenu Sexistické prasátečko zasloužila, můžete na webových stránkách www.prasatecko.cz. Hlasování končí 31. října a slavnostní vyhlášení proběhne 11. listopadu v Domě umění v Brně.

Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.