Zelená vlna spouští nové call centrum. Nabídne rychlejší a častější dopravní zpravodajství
Český rozhlas a jeho dopravní zpravodajství Zelená vlna zahajují provoz nového moderního call centra. Sbírat informace bude s nonstop provozem. Zelená vlna přinese přesnější a rychlejší zpravodajství než doposud. Český rozhlas v pondělí spouští také nový systém pro sběr, zpracování a vysílání dopravních informací a hledá nové dopravní zpravodaje.
Nový systém je kompatibilní se systémem Národního dopravního infocentra v Ostravě s online výměnou dopravních informací.
Obsahuje dopravní informace od policie, hasičů, Ředitelství silnic a dálnic, informace o sjízdnosti silnic a dálnic, počasí i regionální dopravě včetně mapových podkladů a zvuků od zpravodajů Zelené vlny i posluchačů volajících bezplatně na linku 800 553 553.
„Call centrum nám umožní přímý kontakt s posluchači, kteří jsou v autech v místě dopravních událostí. Velkou výhodou je také rychlost, s jakou se informace dostávají do vysílání. Poté, co řidič na naši linku zavolá a oznámí dopravní událost, operátor ji zadá do systému a je prakticky okamžitě připravena do vysílání. Chceme, aby nám posluchači volali, co se děje na silnicích, a pomohli nám vytvořit nejspolehlivější a nejrychlejší dopravní zpravodajství v České republice,“ uvedl ředitel Zpravodajství Českého rozhlasu Jan Pokorný.
Více dopravních informací
Radiožurnál bude také vysílat více dopravních informací. V současné době zařazuje Zelenou vlnu každých 30 minut, ráno každých 15 minut a samozřejmě v případě mimořádných dopravních událostí.
Od 18. listopadu bude Radiožurnál vysílat Zelenou vlny každou čtvrthodinu také v dopravních špičkách v pátek a neděli od 15.00 do 19.00. Uživatelé navigací dostávají vyšší počet dopravních informací z NDIC, Český rozhlas totiž zdvojnásobil kapacitu kanálu RDS-TMC na svých vysílačích.
„Pro nás je velmi důležité, aby řidiči v autech dostávali kompletní informaci. Tedy nejen to, že na silnici před nimi je problém, ale také radu, jak pokračovat dál. V ideálním případě spolehlivou objízdnou trasu. I proto jsme zvolili nový slogan pro Zelenou vlnu – Známe lepší cestu,“ vysvětlil šéfredaktor Radiožurnálu Ondřej Suchan.
Posilujeme tým
Zelená vlna hledá nové zpravodaje. Informace o tom, jak se stát naším spolupracovníkem a jaké výhody z toho plynou, poskytuje nonstop call centrum Zelené vlny na čísle 800 553 553 nebo na webu zelenavlna.cz.