Unikátní obří autobus jezdí nově mezi ruzyňským letištěm a Veleslavínem. Vyplatí se?

Na pražských silnicích se objevil nový unikátní autobus belgického výrobce VanHool. Je tříčlánkový, měří 25 metrů a dopravní podnik ho má pronajatý na čtyři měsíce na testování.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tříkloubový autobus VanHool

Tříkloubový autobus VanHool | Foto: Dopravní podnik hl. m. Prahy

Obří autobus má vyřešit kapacitní problémy, které na letišti vznikají po přistání obřích letadel. VanHool je projektovaný pro 181 cestujících. A řídit ho není problém. Je to stejné, jako řídit obyčejný kloubový autobus, tvrdí řidič autobusu Petr Kološ.

„Pokud jezdíte s kloubákem, není potřeba speciálních dovedností,“ tvrdí Kološ. „Tohle má motor uložený před druhou nápravou, přičemž standartní autobusy, které používá dopravní podnik, mají poháněnou třetí nápravu a motor mají umístěný za třetí nápravou. Tamto vás vlastně tlačí, toto vás veze a táhne vleky,“ dodal. Oba vleky mají natáčecí nápravy, takže autobus může tam, co běžný dvanáctimetrový autobus.

Žižkov a centrum Prahy propojí podchod pod hlavním nádražím

Číst článek

Radní pro dopravu Petr Dolínek z ČSSD je z obřího autobusu nadšený: „Jak jsem viděl poslední čísla, tak vím, že s ním můžeme jezdit bez problémů na Suchdol i na letiště. Myslím, že by nemusela být problematická ani trasa mezi Jižním městem a Smíchovem, což je další páteřní cesta.“

Dolínek by si přál zkrátit zkušební dobu na polovinu a hned po novém roce pronajmout deset, dvanáct autobusů. „Zvyšovat neustále intenzitu autobusové dopravy je nakonec kontraproduktivní, protože autobusy se sjíždějí, sami vytváří dopravní problémy. Ale mít autobusy kapacitnější, tak to je pro Prahu a pro pražskou dopravu to nejlepší. To znamená jeden řidič a jeden delší autobus a víc místa pro Pražany,“ dodal Dolínek.

Už v únoru tři dny testoval dopravní podnik 21 metrů dlouhý jednokloubový autobus Mercedes pro 180 cestujících. Je ale otázkou, jestli tyto autobusy Praha potřebuje. Normovaná kapacita běžných strojů je nižší jen o 20 cestujících. Tyto autobusy jsou navíc kratší a levnější.

Petr Kološ Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme