Souboj o Prazdroj se zmenšuje, americká Bain Capital už nemá zájem. Favoritem jsou Japonci

Seznam zájemců o převzetí Plzeňského Prazdroje a dalších východoevropských značek pivovarské skupiny SABMiller se zúžil, ze souboje odešla americká investiční společnost Bain Capital. Agentuře Reuters to dnes sdělily informované zdroje. Za favorita na koupi prodávaných aktiv je podle nich nadále považována japonská pivovarnická společnost Asahi Group.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nádvoří Plzeňského Prazdroje ožije společnou veselicí

Nádvoří Plzeňského Prazdroje ožije společnou veselicí | Foto: Plzeň 2015

Prodej aktivit SABMilleru v České republice, Polsku, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku je součástí podmínek pro převzetí podniku konkurenční skupinou Anheuser-Busch InBev. Kromě Prazdroje zahrnují prodávaná aktiva polské značky Tyskie a Lech, slovenský Topvar, maďarský Dreher a rumunský Ursus. Celková hodnota prodávaných značek se podle dnešního sdělení zdrojů pohybuje kolem šesti miliard eur, což činí přibližně 162 miliard Kč.

Podle Reuters je nyní na užším seznamu vedle Asahi také investiční skupina PPF českého miliardáře Petra Kellnera. Dále se na něm nachází konsorcium vedené švýcarskou investiční společností Jacobs Holding, které zahrnuje kanadský penzijní fond PSP Investments a českou investiční firmu R2G.

Největší pivovarnická fúze je na spadnutí, obchod za 2,5 bilionu se dotkne i Prazdroje

Číst článek

Rozhodnutí společnosti Bain Capital ale vyvolává otázky ohledně účasti další americké investiční firmy Advent International, která s firmou Bain plánovala společnou nabídku. Podle dvou zdrojů se Advent International bude snažit vypracovat vlastní nabídku do 12. prosince, což je termín pro předložení závazných nabídek. Zástupci AB InBev, Bain Capital i Advent International zprávu komentovat odmítli.

AB InBev se na převzetí SABMilleru dohodl loni a transakci v hodnotě 79 miliard liber (2,4 bilionu Kč) dokončil v říjnu. Upevnil si tak pozici největšího světového výrobce piva. Nová společnost má pod kontrolou zhruba 27 procent světového trhu s pivem.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme