Praha musí předělat celý územní plán pro trasu metra D, rozhodl Nejvyšší správní soud

Nejvyšší správní soud zamítl kasační stížnost proti verdiktu, který vydal Městský soud v Praze a který změnu plánu výstavby metra D rušil. Praha tak bude muset vypracovat celý územní plán znovu. Změny začne město připravovat v lednu.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vlaková stanice a Metro Praha-Holešovice

Vlaková stanice a Metro Praha-Holešovice | Foto: Khalil Baalbaki | Zdroj: Český rozhlas

„Město v lednu zahájí kroky k novému projednání schválení změny, a to na základě dohody s vlastníky dotčených pozemků. Výstavba metra je pro pozemky soukromých vlastníků benefit, nikoli újma, takže cesta pro dohodu jistě existuje," uvedla náměstkyně primátorky Petra Kolínská.

Praha podala kasační stížnost proti rozsudku, který vydal v červenci 2015 Městský soud v Praze. Soud tehdy vyhověl návrhům majitelů pozemků nutných pro stavbu metra D, kteří nesouhlasili se schválenou změnou územního plánu. Rozhodnutí soudu se týkalo pozemků v okolí krčské Thomayerovy nemocnice a pozemků mezi budoucími stanicemi Nové Dvory a Písnice.

Metro bez stanic. Linka D by mohla stavět jen v Písnici a na Pankráci

Číst článek

V současné době má Praha k dispozici pouze takzvané územní rozhodnutí, které je sice ve shodě se zásadami územního rozvoje, ale v rozporu s územním plánem. Majitelé pozemků rozhodnutí také napadli, verdikt však dosud nebyl vynesen.

Okolo metra D v poslední době panuje spoustu problémů. Praha a dopravní podnik má dlouhodobé potíže s výkupem pozemků. Proto se před časem objevil nápad, který předstvoval výstavbu linky pouze s počáteční a konečnou stanicí. Prioritou mělo být podle primátorky Adriany Krnáčové spojení periferie s centrem města.


Dostavba ostatních stanic měla proběhnout za provozu, toho se však obával Dopravní podnik hlavního města, který tvrdí, že by to bylo drahé. „Vzhledem ke složitosti problematiky je posuzovaných variant několik. Zjišťujeme jejich finanční náročnost,“ uvedla již dříve pro Český rozhlas mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Metro - plánovaná trasa D | Foto: Český rozhlas

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme