Veliteli, padáme, cituje pilota ruský web. Za pád letadla může závada vztlakových klapek

Za nedělním zřícením ruského vojenského letadla do Černého moře je možná závada vztlakových klapek. V úterý o tom informoval ruský portál Life.ru, který se odvolává na analýzu záznamníku hovorů z kokpitu.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Námořnictvo stále pátrá po tělech obětí katastrofy.

Námořnictvo stále pátrá po tělech obětí katastrofy. | Zdroj: Reuters

Agentura AP uvedla, že tuto informaci nebylo možné prozatím ověřit, ale že zmíněný portál je znám svými dobrými vztahy s ruskými bezpečnostními úřady.

"Veliteli, padáme," citoval Life.ru výkřik jednoho z pilotů. Krátce předtím ohlásil problém se vztlakovými klapkami.

Havárii letadla s Alexandrovci natočil náhodný svědek. Stroj se do moře řítil 500 kilometrovou rychlostí

Číst článek

O potížích s klapkami informovala také agentura Interfax, podle které zařízení nepracovalo synchronně, což vedlo ke ztrátě rychlosti a poklesu vztlaku pod křídlem. Interfax rovněž uvedl, že předběžná analýza letového záznamníku ukazuje na chybu pilota.

Vztlakové klapky jsou pohyblivým mechanizmem na křídlech letounů, který zajišťuje zvýšení vztlaku tak, aby při startu či přistání mohl stroj letět při nižší rychlosti.

Pád na videu

Nedělní havárii letounu natočil náhodný svědek, sdělila v úterý podle agentury TASS mluvčí ruských vyšetřovatelů Světlana Petrenková.

„Byli zjištěni a vyslechnuti noví očití svědci leteckého neštěstí, včetně člověka, který natočil start, následující let a pád letounu do moře," citoval TASS Petrenkovou. Kromě tohoto záznamu už vyšetřovatelé zhlédli další obrazové nahrávky pořízené před odletem havarovaného stroje z letiště v Soči.

Zacharovová neupřesnila, co je vidět na záběrech zachycujících nehodu, které pořídil svědek.

Agentura TASS ale s odvoláním na zdroje blízké vyšetřování v úterý uvedla, že letoun se několik sekund před katastrofou pokoušel změnit směr letu doprava. „Úhel stoupání letadla byl příliš velký, to může zapříčinit, že nos letadla je příliš vysoko a letadlo se začne kolébat. Zřejmě se odchýlilo od svého kurzu a pokusilo se zabočit doprava. Do vody se zřítilo rychlostí asi 510 kilometrů za hodinu, " uvedl zdroj agentury.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme