Paříž bojuje se smogem a plnými ulicemi, zkouší minibusy bez řidiče

Hlavní město Francie bojuje s chronickým znečištěním a dopravními zácpami. Rozhodlo se vyzkoušet samořídící elektrické minibusy EZ10. Do minibusu se vejde až 6 sedících cestujících.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Firmy IBM a Local Motors vyvinuly elektrický minibus bez řidiče s názvem Olli

Firmy IBM a Local Motors vyvinuly elektrický minibus bez řidiče s názvem Olli | Foto: IBM, flickr.com, CC BY-NC-ND 2.0

Kyvadlový spoj mezi Lyonským a Slavkovským (Austerlitz) nádražím v Paříži začal jezdit v pondělí a bude testován do počátku dubna. Vůz naváděný GPS jezdí zdarma sedm dní v týdnu, napsala agentura AP.

EZ10 vymyslela francouzská společnost Easymile. Firma dodala, že flotila malých kyvadlových autobusů je již v provozu v několika zemích po celém světě, včetně USA. Komerční rychlost autobusu je 15 kilometrů za hodinu.

Byl navržen pro veřejnou dopravu na krátké vzdálenosti. Je vybaven systémem pro detekci objektů a může upravit svoji trajektorii, aby se vyhnul překážkám. Nepotřebuje ke svému provozu velkou infrastrukturu.

Po mostu Charlese de Gaulla, který v Paříži spojuje dvě vlakové stanice, jezdí minibusy v odděleném jízdním pruhu, aby se v provozu nemíchaly s jinými

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme