Ropid testoval, kolik lidí se vejde do tramvají a autobusů. Škrtat linky kvůli tomu nebudeme, slibuje jeho ředitel

14. březen 2017
Zprávy

Do tramvají a autobusů se vejde víc lidí, než s kolika se počítá při plánování jízdních řádů pražské integrované dopravy. Ukázalo to testování společnosti Ropid, která má na starosti dopravu v Praze a okolí.

Ropid s pomocí figurantů zkoušel, kolik lidí se vejde do jednotlivých typů tramvají a autobusů. A například do nejnovější pražské tramvaje typu 15T se vešlo 280 lidí, Ropid přitom počítá s maximální obsaditelností 130 cestujících.

Podle ředitele Ropidu Petra Tomčíka se ale nemusíme bát, že by toho Ropid využil a seškrtal spoje na některých linkách. Tomčík to řekl v pořadu Českého rozhlasu K věci. Například pro kloubové autobusy SOR se počítá s devadesáti lidmi, přestože během testu se jich do autobusu vešlo 140: „Aby se cestující cítili komfortně, tak se do autobusu vejde 90 lidí, to jsme si potvrdili a nechali schválit Radou hlavního města Prahy, aby právě tohle byl standard pražské integrované dopravy.“

Výsledky testování jsou obsaženy ve čtyřicetistránkové studii, kterou má Český rozhlas k dispozici.

 

Vozidlo

(typ, značka)

Hodnoty obsaditelnosti

 

 

100% podle Ropidu

maximální podle testu

maximální podle výrobce

Tramvaj T3 RP

70

110

160

Tramvaj 14T

130

205

279

Tramvaj 14T (facelift)

130

220

279

Tramvaj 15T

130

280

283

Bus SOR NB 18

90

140

152

Bus Solaris Urbino 18

90

140

145

Bus Solaris Urbino 15

75

110

157

Bus SOR NB 12

60

100

103

Bus SOR BN 9,5

30

70

71

Bus Solaris Urbino 8,9

30

70

67

Bus SOR BN 8,5

30

58

57

Bus Iveco Stratos

30

50

37

Studenti testují obsaditelnost tramvají a autobusů
autor: tsp
Spustit audio

Více z pořadu