Slevy jsou jako magnet. Přečtěte si rady, jak nenaletět

1. srpen 2017

Prodejci na nás používají různé triky. Nejdříve si ověřte, jestli jsou slevy o pravdu v takové výši, ve které je obchodníci avizují. Nejběžnější a nejznámější trik je slůvko „AŽ“. Pár tipů, abychom nenaletěli, nám dal spotřebitelský poradce Josef Černý.

U masivních výprodejů je naprosto běžné, že u vchodu obchodního řetězce vás vítají obrovské cedule s různě vysokými procentními slevami. U samotného zboží si ale pak pohlídejte, jestli není někde na cedulce v rohu malými písmenky napsané slůvko až. Maximální výše slevy totiž nemusí platit pro všechno zboží.

Velice opatrní buďte i při přehrabování se ve velkých slevových koších. Bývá tam přimíchané zboží, které tam nepatří, a mohlo by se vám to prodražit.

Pípněte si

„Před zaplacením si můžete pomocí čárového kódu zkontrolovat skutečnou cenu, abyste u pokladny nebyli nemile překvapeni. Kde čtečku nemají, mohu doporučit malý spotřebitelský fígl. Pokud máte větší nákup, zlevněné zboží dávejte na pás jako první. Jen tak budete mít vše stoprocentně pod kontrolou,“ radí Josef Černý.

Záruka na zboží po slevě

Stejně jako u zboží, které není v akci, i u toho se slevou platí dvouletá záruka. Přesto mnoho obchodníků tvrdí, že čím větší slevu nám dali, tím kratší je záruka. U výrobků pořízených po sezoně, aniž bychom je hned používali, záruka běží ode dne nákupu.

Čtěte také

Na dokladu při reklamaci musí být druh zboží, datum, údaje o prodejci (obchodníkovi) a název výrobku. Čas nákupu důležitý není. Na tržnici se můžeme setkat i s tím, že účtenku nedostaneme vůbec. „Sám jsem si u vietnamských obchodníků všiml, že nechávají pootevřenou pokladnu. Tím pádem nevyužívají žádná tlačítka, která evidují tržbu. Peníze vloží do zásuvky a tím jsou s námi vyřízeni,“ připomíná spotřebitelský poradce.

Josef Černý
autor: RIH
Spustit audio