Opravy karlovarského Horního nádraží pokračují. Cestující tady stále vítá provizorium

20. říjen 2017

Moderní odbavovací budova hlavního železničního nádraží v Karlových Varech je v provozu pět měsíců. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) ji otevřela jako provizorium. Ani dnes ještě nefunguje naplno.

Budova je ale průchozí a cestující se konečně bez problémů a rychle dostanou na rekonstruované první nástupiště. Velký stavební provoz ale ve stanici zůstává.

Výstavba nového terminálu v Karlových varech začala v polovině roku 2015. Autorem návrhu je architekt Petr Franta. Náklady na stavbu futuristické budovy přesáhnou 90 milionů korun.

První etapu výstavby a rekonstrukce areálu dokončila Správa železniční dopravní cesty v květnu roku 2017. Ve druhé etapě stavební firmy zajistí rekonstrukci kolejiště.

Pět měsíců po otevření nové staniční budovy je hotové první nástupiště s moderním přístřeškem. V areálu nádraží nicméně stále zůstává část starých budov, které jsou v ostrém kontrastu s moderní m terminálem. Problematický je přístup po starých schodech, kolem kterých jsou tabule s varovnými nápisy a velkoplošnými reklamami.

Ve druhé části areálu vyrůstají základy pro nový most. Stavbu nové lávky pro pěší, vedoucí nad kolejištěm k sídlišti Růžový vrch, zajišťuje karlovarská radnice. SŽDC a lázeňské město tak musí společně koordinovat práce na rekonstrukci kolejiště i výstavbě nové mostovky. Stará a vysloužilá lávka stále slouží. Její stav ale na první pohled důvěru nevzbuzuje.

Lávka pro pěší nad karlovarským horním nádražím se má veřejnosti otevřít v létě roku 2018. O rok později by měla rekonstruovaná železniční stanice začít sloužit jako celek.

autor: zdt
Spustit audio