Finanční arbitr dostává méně stížností
Na finančního arbitra se mohou lidé obracet, pokud mají problém s bankou nebo řeší spor při používání platebních karet. Nejvíc si lidé stěžovali v roce 2005, kdy poslali přes pět set podnětů, v loni to byly necelé čtyři stovky.
Čím konkrétně se úřad finančního arbitra zabývá, řekl Radiožurnálu jeho šéf Otakar Schlosberger. "Zejména co se týká lhůt převodů a druhá část je řešení sporů vyplývajících z používání elektronických platebních prostředků, tedy platební karty nebo interbanking a podobně."
Počet stížností se výrazně snížil, snížilo se i množství těch, které finanční arbitr skutečně řešil vloni vydal 77 rozhodnutí při 360 podnětech. Čeho se týkaly nejčastěji? "Nejčastěji řešíme problém s používáním elektronických platebních prostředků, zejména bankovních karet. Typickým příkladem je ztráta platební karty klienta a její zneužití v případech, kdy není třeba PIN."
Otakar Schlosberger si úbytek stížností vysvětluje jednak lepší informovaností veřejnosti, jednak lepším přístupem bank ke klientům.