Finanční arbitr dostává méně stížností

Na finančního arbitra se mohou lidé obracet, pokud mají problém s bankou nebo řeší spor při používání platebních karet. Nejvíc si lidé stěžovali v roce 2005, kdy poslali přes pět set podnětů, v loni to byly necelé čtyři stovky.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

klienti u přepážky

klienti u přepážky | Foto: Archiv ČRo

Čím konkrétně se úřad finančního arbitra zabývá, řekl Radiožurnálu jeho šéf Otakar Schlosberger. "Zejména co se týká lhůt převodů a druhá část je řešení sporů vyplývajících z používání elektronických platebních prostředků, tedy platební karty nebo interbanking a podobně."

Počet stížností se výrazně snížil, snížilo se i množství těch, které finanční arbitr skutečně řešil vloni vydal 77 rozhodnutí při 360 podnětech. Čeho se týkaly nejčastěji? "Nejčastěji řešíme problém s používáním elektronických platebních prostředků, zejména bankovních karet. Typickým příkladem je ztráta platební karty klienta a její zneužití v případech, kdy není třeba PIN."

Otakar Schlosberger si úbytek stížností vysvětluje jednak lepší informovaností veřejnosti, jednak lepším přístupem bank ke klientům.

Věra Pfeifferová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme