Učitelé z šesti zemí jednali v Ostravě o e-learningu

4. květen 2007

Do Ostravy přijeli učitelé ze šesti zemí, které se zapojily do evropského projektu Socrates-Comenius. Jde o využití takzvaného e-learningu v běžné školní výuce, kdy vůbec nehraje roli, jak velká je vzdálenost mezi učitelem a studentem. Česká republika v této oblasti rychle dohání okolní státy. Souvisí to mimo jiné i s rostoucí počítačovou gramotností.

To, co je pro dříve narozené velkou věcí, to považují mladší ročníky za naprostou samozřejmost. Dokonce tak samozřejmou, že mnozí už ani nejezdí do školy a tabuli, třídní knihu, učebnice a kontrolní sešity nahrazuje elektronická pošta a internetové stránky.

Studium a počítače (ilustr. foto)

Do evropského projektu se za Českou republiku zapojila Střední škola ekonomicko-podnikatelská ve Studénce na Novojičínsku. "Studenti mohou komunikovat přes počítač v různých programech. Jsme v počátcích, ale taky jsme schopni rychle získat nové informace a uplatnit je v praxi, a to právě díky zahraniční spolupráci," říká učitel Pavel Vrabl.

V rámci e-learningu je úplně jedno, ve které zemi je učitel a ve které student. "E-learning máme tři roky a zkušenosti jsou velmi dobré i když pro učitele to znamená velkou práci. Přesto jsme tohoto nápadu nikdy nelitovali. Je to pro vzdělávání velmi důležité," potvrdil Bernd Wolter ze školy v německém Herfordu.

Internet ve výuce sice nikdy nenahradí tradiční osobní konzultace, ale e-learning si podle zúčastněných škol poradí prakticky se vším. Jsou to jakési virtuální třídy a celé školy.

V každém případě naše mladá generace podle dotázaných učitelů velmi rychle dohání evropské tempo.

autor: mrk
Spustit audio

Více z pořadu